АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
21% у нас пазаруват онлайн
Обемите на онлайн търговията растат непрекъснато. Очаква се оборотът да достигне 4,2 трлн. долара през 2020 г. Растежът на електронната търговия е пет пъти по-бърз, като делът на мобилните трансакции достига 67%, каза Милена Мишинева от Dentsu Aegis Network на форум за електронна търговия Е-commerce Summit, организиран от списание Enterprise.
Георги Линков, съосновател и творчески директор на StudioX, член на IAB България, оцени, че развитието на онлайн търговията в България има голям потенциал. Според представени от него данни, 67% от българите използват интернет, но само 21% пазаруват онлайн. До 2021 г. мобилните продажби се очаква да достигнат средно в световен мащаб 54% от общия обем на онлайн продажбите, посочи още той.
Георги Линков изброи и най-актуалните тенденции в електронната търговия за 2019 г. Една от тези технологии е voice search. По света 58% от потребителите вече използват voice технологии, за да търсят информация за местни бизнеси. Препоръката му е да се работи върху съдържанието, което трябва да е добре оптимизирано за навлизането на технологията в България.
Друга тенденция е навлизането на чатботовете, като според него те трябва да са ефективно захранени с данни.
Бизнес потребителите все повече взаимодействат онлайн. 64% проучват за покупките си онлайн, 61% купуват през смартфона, очаква се 55% да осъществяват повече от половината си покупки онлайн през 2020 г., 38% искат гъвкавост и възможност да купуват 24/7, а 22% – процесите да са бързи.
Дигиталните В2В лидери отчитат 5 пъти по-бърз ръст на приходите. Подобряването на преживяването на клиентите води до изграждане на лоялност, намалява разходите и увеличава приходите. Тази трансформация се реализира бързо и успешно в Северна Америка, коментира Бен Маркс, посланик на Magento, който се включи в презентацията.
Владимир Докузанов, управляващ съдружник в Extensa, коментира избора на платформа с цел дългосрочно развитие на електронния магазин. Готовите платформи за онлайн търговия са повече от 300 в световен мащаб, което допълнително затруднява избора, посочи той.
Освен функционалностите, търговците трябва да обмислят още много неща, за да изберат подходяща, оптимална платформа за конкретния бизнес, каза Владимир Докузанов. Нито една готова платформа не притежава всички изисквани функционалности, а може да покрие базовите изисквания за стартиране на бизнеса. След годините на развитие на бизнеса създаването на допълнителни функционалности изисква доработки, допълни той.
Георги Костов, основател и управител на платформата GombaShop™, коменитра защо SaaS решенията за електронна търговия са се превърнали в предпочитания избор за малкия и среден онлайн търговец.
Tweet |
|