АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
30 млн. лв. износ на бг производители
1 милион сурови био барчета за Германия. Тази цифра никога няма да забравят както производителят на барчетата, така и веригата, чрез която този български продукт достига до германския пазар. Това е обемът на първата поръчка, а днес барчетата са фаворит сред германските потребители и са първият български продукт с касово позициониране, кдето конкуренцията е огромна, в над 3200 магазина на Lidl в Германия.
Самото сътрудничество между производителя Смарт Органик и Лидл България е от 2015 г. Разработена е собствена марка на Лидл с био барчета, която се предлага в 12 държави, а производителят реализира 50% ръст на износа си. Добрите резултати естествено водят и до планове за бъдещето – разширяване на производството и изграждане на цех за курабийки.
Общо над 30 млн. лв. са продажбите на български производители в магазините на веригата в Европа през 2018 г. Това е 100% ръст спрямо предходната година.
Благодарение на партньорството си с Лидл България, 36 български компании изнасят продукция извън страната – в 22 държави и 112 артикула. Постигнатите резултати през миналата година надвишават сумата на продажбите, реализирани през 2016 г. и 2017 г., взети заедно.
Другият успешен пример е група Симид. Осем техни артикули се предлагат в 7 държави. Сътрудничеството им с веригата е от 2010 г., когато започват с 14 артикула, а днес те са 40.
Любопитно е, че дял от близо една трета от целия износ държи именно хлябът и хлебните продукти.
Държавите, в които се реализират най-много продажби на български стоки в търговската мрежа на Lidl през последните 2 години, са Румъния, Германия, Гърция, Полша и Сърбия. Румъния дължи високите си резултати най-вече на износа на хляб, в Гърция се реализират значителни продажби на олио.
Tweet |
|