АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
30 топмениджъри в български костюми
Елица Стефанова
Качество, цени обслужване – безспорно това са водещи принципи в модната индустрия. Българските производители обаче могат да пробият с кратки срокове за производство и доставка. Предимство на текстилната индустрия в България е модерното оборудване и засиленото търсене на европейски стоки, включително и от Китай. До тези изводи е стигнал управителят на производителя на мъжки облекла „Ричмарт”* Мартин Йорданов след 15-годишни търсения.
Преди дни българският производител реализира успешен бизнес експеримент във Вашингтон. По време на конференцията TOCICO 2014 (Theory or Constraints International Certification Organization), с участието на собственици и топ мениджъри от големи световни компании като Boeing, Mazda, Bosch, Hitachi, P&G и др., българите успяват да изработят 30 костюма за мениджърите. Мерките са взети на 7 юни, костюмите са ушити във фабриката в Русе за един ден и доставени във Вашингтон на 11 юни. Изключително кратките срокове изискваха пълна реорганизация на производството, което може да се осъществи само от водещи компании в производството на мъжки костюми,сподели Мартин Йорданов. Всички средства от $8000, заплатени за ушиването на костюмите, българската компания е дарила на Фондация “Голдрат”, за да се адаптират бизнес знанията на достъпен за децата език. Те ще бъдат под формата на видео файлове, преведени и на български език.
Пътят на един мъжки костюм отнема една година – от плата до магазина. Българските производители са в състояние да съкратят този срок до две седмици.
Мартин Йорданов отбеляза още, че мъжката мода в момента изпреварва дамската в своето развитие и бъдещето е на костюмите по поръчка с индивидуализиран етикет, който носи името не на марка, а на човека, който го носи, на дизайнера и на плата, като основен фактор за качество. Високото технологично ниво на производство в същото време дава възможност костюмите по поръчка да са на достъпна цена, близка до тази на конфекцията. В България се носят по-малко костюми и българският потребител е слабо информиран за качествата на този тип дрехи.
Сред печелившите бизнес решения за модния бизнес в България е подкрепата от производителите за младите дизайнери. В тази посока именно работи и „Менс Фешън Клъстер” с цел да се засили връзката клиент-дизайнер-фабрика, съобщи търговският директор на клъстера Деан Манев. Идеята е да бъдат подкрепени 600 дизайнери, които да започнат свой бизнес. Работата в тази насока може да разкрие за модния сектор потенциални 18 000 работни места в Европа и 50 000 работни места в България. Във Вашингтон при среща с шивача на Белия дом Джордж Дипари на 83 години, който облича и настоящия президент на САЩ Барак Обама, е споделил пред Мартин Йорданов и Любомир Дойчинов, търговски директор на „Менс Фешън Клъстер”, че се притеснява кой ще го наследи?
Водещи тенденции при мъжкия костюм са ярките цветове, немачкаемите материи, функционалните ръкави, които се разкопчават и атрактивните десени на хастарите, които правят дрехата оригинална. Специално за летния сезон дизайнерът на русенската фабрика Любомир Дойчинов препоръчва материи със специални капсули, които охлаждат тялото с до 10 градуса.
-------
*„Ричмарт” стартира своята дейност през 2000 г. За развитието си използва консултанти от България, Германия, Холандия, САЩ. Фабриката произвежда модели за водещи модни марки от Холандия, Белгия, Германия, Франция, Англия, Италия, Австрия и др.
На снимката: Мартин Йорданов и Деан Манев.
Tweet |
|