АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
30 € до Франкфурт от летище "Пловдив"
На 3 ноември на летище "Пловдив" ще се осъществи първият полет по третата редовна международна линия - до Франкфурт Хаан, съобщи изпълнителният директор на аерогарата Дойчин Ангелов. Тя ще се осъществява два пъти седмично - четвъртък и неделя и ще се обслужва от досегашния превозвач - нискотарифната компания Ryanair. Цената на билетите ще бъде около 30 евро средно в едната посока с всички платени такси, уточни Ангелов. До момента от летище "Пловдив" се осъществят полети по две редовни линии - до Лондон и Милано. По думите му очаква се всяка от линиите средно за година да "вкара" в страната ни около 30 000 пътника. Първата редовна линия бе открита през пролетта до Лондон и вече е пълна на 100 % и в двете посоки, каза Ангелов. Летището обмисля да пусне трета линия до Лондон, тъй като пътникопотокът значително се увеличава и в двете посоки. До края на годината се очаква броят на пътниците, обслужени от пловдивската аерогара да надхвърли 100 000 души, като в тази цифра не са включени пътниците от чартърните полети през зимния сезон, коментира Дойчин Ангелов. Дейността на летището е пряко зависима от специализирания Фонд за развитие на летище Пловдив - Южната врата на България, отбеляза директорът на аеропорта. В него членуват 10 общини от три области, които чрез членски внос подпомагат обслужването на линиите с дотиране на летищните такси. До момента само община Пловдив, най-голямата от тях, не е внесла членския си внос за тази година, което сериозно спира развитието на летищната дейност, каза Дойчинов.
Това наложи да откажа третия полет до Лондон и да прекратя разговорите за линията до Барселона, Испания, коментира директорът на летище "Пловдив". Таксата на общините се формира на база броя на жителите по 0,50 лева, като таксата на Пловдив е 172 000 лева на година, припомни той. Управителният съвет на фонда е взел решението за втората такса още през февруари и до момента тя не е внесена от Пловдив, независимо от писмата от наша страна, коментира Ангелов. Към момента няма по-реален и икономически изгоден за региона проект от този, който се реализира чрез фонда на летище "Пловдив", тъй като проучване сочи, че един пътник влязъл в региона чрез летище "Пловдив" остава от 300 до 400 евро за предстоя си, а това са свежи пари в икономиката на региона, заяви Дойчин Ангелов. Причината за невнасянето на таксата е техническа, тъй като общинската администрация много късно внесе предложението и не успяхме да го включим в дневния ред на последната ни сесия вчера, коментира за БТА председателят на Общинския съвет в Пловдив Илко Илиев. Той допълни, че общината има принципно решение за тази такса, но е трябвало ново гласуване за прехвърляне на сумата от една сметка в друга. Истина е, че въпросът е много важен както за летището, така и за Пловдив и ако не успеем да намерим начин до края на този мандат, то това ще стане на първата сесия на новия Общински съвет през ноември, подчерта Илиев.
Tweet |
|