АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
300 шпиони пазят олимпийската марка
09:45 | 30.07.2012 382 коментари 0
Защитата на правата върху олимпийската марка е строга, а Международният олимпийски комитет /МОК/ дори разпраща шпиони, които да бдят за правата на спонсорите, съобщава германският в. "Ханделсблат". Месарят Денис Спър напразно закачил рекламна табела с наденички във формата на олимпийските кръгове, магазин за цветя трябвало да свали символа, направен от стари станиолени хартии, а на Кралския балет - Бирмингам не било разрешено да кръсти най-новата си постановка "По-бързо, по-високо, по-силно" - олимпийското мото също е под защитата на правото на търговска марка.
Олимпиадата още не е започнала, но във Великобритания има силно недоволство срещу мощта на спонсорите. Достойнството на игрите е застрашено от пълна комерсиализация, твърдят критиците, цитирани от "Ханделсблат". Във Великобритания действа закон за олимпийските и параолимпийските игри, който защитава марката "Олимпиада" и официалните спонсори от конкуренцията. Част от закона е строгият контрол върху изразните средства - освен съответните символи забранена за използване е и всякаква комбинация на две от думите (на английски): "игри, 2012, две хиляди и дванайсета, двайсет дванайсет" или комбинация на някоя от тях с "Лондон, медали, спонсори, лято, злато, сребро, бронз"."Все още срещу никого не е повдигнато обвинение", заяви бившият министър на олимпийските игри Ричард Кранбърн в защита на закона, за приемането на който е отговорен. Според министъра законът е помогнал за успешното финансиране на олимпийските игри, намирайки правилен баланс между спорта и спонсорството.
"Фактът е, че за олимпиадата имаме нужда от 2 млрд. британски лири и 750 милиона от тях трябва да дойдат от спонсори", каза той.
Сега 300 "шпиони" следят за защитата на интересите на спонсорите - олимпийските символи вече могат да се използват само от 55-те официални спонсора на игрите, най-големите от които са Visa, McDonalds, Samsung и Coca-Cola, която сама е предоставила над 100 милиона бр. лири. Вече са невалидни и други рекламни договори, сключени от спортистите.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg