EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

311 млн.евро за втори етап на метрото

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

311 млн.евро за втори етап на метрото

mail09:10 | 22.02.2011прегледи 893 коментарикоментари 1


Днес в Столична община ще бъде подписан договор за реализиране на Етап ІІ на проекта за разширение на софийското метро. Документът ще бъде ратифициран от управляващия орган на Оперативна програма (ОП) ”Транспорт” и бенефициента „Метрополитен” ЕАД, съобщи общината.
Етап ІІ на проекта включва цялостното строителство за следните два участъка: - Лот 1 - участък от Линия 2 „ж. к. Обеля – ж. к. Надежда – Пътен възел Надежда” с дължина 4,2 км, 4 метростанции и буферен паркинг под бул. ”Ломско шосе”;
- Лот 2 – участък от Линия 1 „ж. к. Младост 1 – Младост 3 - бул. „Цариградско шосе” (част от трасето „Младост – Дружба - Летище”) с дължина 2,5 км, 2 метростанции и голям буферен паркинг под бул.”Цариградско шосе”.
Общият размер на инвестициите за посочения втори етап на разширението на метрото е 311 млн.евро. От тях 250 млн. евро се осигуряват по ОП ”Транспорт” - 200 млн. евро от Кохезионния фонд и 50 млн. евро от национално съфинансиране. Столична община участва във финансирането на строителството с 61 млн.евро.
Договорът предвижда финансиране на строително-монтажните работи, доставка и монтаж на релсов път и оборудване за системите за управление и функциониране, както и доставка на 18 метровлака.

 


 
Коментари
 
проф. Лозан Стоименов - 22-02-2011 г. 11:04:06

Точно преди три години ние Пенсионерска асоциация за прогресивни технологии (ПАПТех) предложихме на обществеността и на вниманието на Столична община и Правителството идеен проект за нова версия висяща железница за много по-бързо и ефективно решаване на проблемите на обществения транспорт в София и другите големи градове и крайградски райони. Проектът беше алтернатива на разширението на метрото. Реално, проектът бе посрещнат „на нож” както от Столична община, така и от Правителството (по рано на Станишев, сега на Бойко Борисов). Същевременно, студенти от Техническия университет в София под ръководството на проф. Сашо Драганов разработиха 17 дипломни проекта за различни елементи на системата „висяща железница”. На няколко пъти предлагахме на Столична община и Правителството да се представят тези проекти и се организира тяхното публично експертно обсъждане. Никакъв отговор. Предложено бе да представим проектите на обществеността в Габрово по времето, когато кмет бе Томислав Дончев. Отговорът бе отказ дори от

 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg