EUR 1.9558
USD 1.7948
CHF 2.0409
GBP 2.3262
CNY 2.4825
you tube
mobile version

34 млн.лв. за интермодални оператори

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

34 млн.лв. за интермодални оператори

mail09:15 | 31.03.2025прегледи 271 коментарикоментари 0


Министерството на транспорта и съобщенията стартира процедура за подпомагане на интермодални оператори и развитие на съществуващи терминали. Общата стойност на
финансирането е 34,5 млн. лева, осигурени от Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027. Срокът за подаване на проектни предложения е до 26.09.2025 г.

Целта на програмата е да подкрепи операторите на терминали за комбиниран транспорт чрез предоставяне на средства за модернизиране и разширяване на съществуващата
инфраструктура. Безвъзмездната помощ за всеки отделен проект е от 1,5 млн. лева до 4 млн. лева, като кандидатите ще получат финансова подкрепа от ПТС в размер до 50% от допустимите разходи за изпълнение.

Средствата се предоставят за закупуване на ново маневрено оборудване с нулеви емисии, внедряване на съвременни IT системи за управление на транспорта, както и за подобрения в железопътната и пътната инфраструктура на терминалите.
Инвестициите са насочени към всички региони в страната, с изключение на Югозападен регион.

В напреднала фаза е разработването на нов закон, който да обедини в единна система железопътния и автомобилния превоз на пътници. Това обяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков по време на дискусия на тема „България към достъпна, конкурентоспособна и устойчива мобилност“. 

Заместник-министър Недялков посочи, че интегрирането на железопътния и автомобилния превоз на пътници ще създаде по-ефективна и удобна транспортна система. Това може да се постигне чрез координиране на графици и осигуряване на лесни трансфери между двата вида транспорт. Интеграцията би могла да намали задръстванията и да подобри достъпността до отдалечени райони.

„С приемането на закона ще се изготви обща Национална транспортна схема, а местните власти трябва да разработят транспортни планове на ниво област и община, които
задължително ще се синхронизират с националната стратегия.

Това ще осигури ясно регламентиране на планирането и управлението на обществения транспорт в България, което ще гарантира равнопоставеност между възложители, оператори и пътници“, отбеляза Димитър Недялков.

Заместник-министърът обясни, че пътниците ще имат осигурено обслужване по целия маршрут, независимо колко пъти е нужно да се прекачват.

От своя страна превозвачите трябва да могат по-ефективно да управляват автопарка и разходите си за него, в зависимост от броя на пътниците. Държавата, от своя страна, по-добре ще планира разходите за дофинансиране на услугата.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg