АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
34 млн.лв. за интермодални оператори



Министерството на транспорта и съобщенията стартира процедура за подпомагане на интермодални оператори и развитие на съществуващи терминали. Общата стойност на
финансирането е 34,5 млн. лева, осигурени от Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027. Срокът за подаване на проектни предложения е до 26.09.2025 г.
инфраструктура. Безвъзмездната помощ за всеки отделен проект е от 1,5 млн. лева до 4 млн. лева, като кандидатите ще получат финансова подкрепа от ПТС в размер до 50% от допустимите разходи за изпълнение. Средствата се предоставят за закупуване на ново маневрено оборудване с нулеви емисии, внедряване на съвременни IT системи за управление на транспорта, както и за подобрения в железопътната и пътната инфраструктура на терминалите.
Инвестициите са насочени към всички региони в страната, с изключение на Югозападен регион. В напреднала фаза е разработването на нов закон, който да обедини в единна система железопътния и автомобилния превоз на пътници. Това обяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Димитър Недялков по време на дискусия на тема „България към достъпна, конкурентоспособна и устойчива мобилност“. Заместник-министър Недялков посочи, че интегрирането на железопътния и автомобилния превоз на пътници ще създаде по-ефективна и удобна транспортна система. Това може да се постигне чрез координиране на графици и осигуряване на лесни трансфери между двата вида транспорт. Интеграцията би могла да намали задръстванията и да подобри достъпността до отдалечени райони. „С приемането на закона ще се изготви обща Национална транспортна схема, а местните власти трябва да разработят транспортни планове на ниво област и община, които
задължително ще се синхронизират с националната стратегия. Това ще осигури ясно регламентиране на планирането и управлението на обществения транспорт в България, което ще гарантира равнопоставеност между възложители, оператори и пътници“, отбеляза Димитър Недялков. Заместник-министърът обясни, че пътниците ще имат осигурено обслужване по целия маршрут, независимо колко пъти е нужно да се прекачват. От своя страна превозвачите трябва да могат по-ефективно да управляват автопарка и разходите си за него, в зависимост от броя на пътниците. Държавата, от своя страна, по-добре ще планира разходите за дофинансиране на услугата.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg