АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
38% ръст на дигиталната реклама у нас
Нетният обем на дигиталната реклама в България през 2021 г. е 198.9 милиона лева (повече от 100 милиона евро), според традиционното проучване AdEx, провеждано от IAB България в партньорство с ИПСОС. Това е увеличение с близо 38% в сравнение с предходната година. Този ръст изпреварва средния за Европа, отчетен от IAB Europe - 30,5% годишна база.
Също така е най-големият откакто се прави проучването в България. Подобна е и тенденцията за Европа, където ръстът на пазара на дигитална реклама е сравним само с предкризисната 2008* година. (*В България AdEx Report се прави от 2010 г.)
Инвестициите в български издатели са 55 милиона лева. Това е повишение от 33,6% на годишна база.
„За първи път нетните инвестиции в дигитална реклама в България преминават „психологическата граница“ от 100 милиона евро. Този ръст от близо 40% ни нарежда в топ 5 по растеж сред пазарите в ЕС.
Рекорден е и ръстът на инвестицията в локални издатели – близо 34%. Това е важен знак за доверието на рекламодателите в българските медии.“, споделя Чавдар Димов, мениджър пазарни проучвания в Икономедиа и ръководител на комисията за проучвания на IAB България.
Сегментът „дисплей реклама“ запазва най-големия дял от общия пазар на дигитална реклама – 69%, което е с два пункта по-малко от миналата година. В обем обаче „дисплея“ расте с 21,7% спрямо 2020. Инвестициите във видео формати нарастват с 25%, като по този начин заемат 43% от най-голямата категория на нашия пазар.
Като част от дисплейната реклама, социалните мрежи достигат 43% дял от нея – ръст спрямо дела от 38% през 2020 г. Това остава под средното за Европейския пазар ниво.
Най-голям процент от инвестициите в дигиталната реклама са направени през автоматизирани/ програматик решения - близо 78% от общия обем на пазара.
Похарченото в партньорства с таланти и инфлуенсъри значително расте – с 143% на годишна база и достига 6,1 милиона лева.
Tweet |
|