EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

38% ръст на дигиталната реклама у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

38% ръст на дигиталната реклама у нас

mail11:10 | 21.10.2022прегледи 634 коментарикоментари 0


Нетният обем на дигиталната реклама в България през 2021 г. е 198.9 милиона лева (повече от 100 милиона евро), според традиционното проучване AdEx, провеждано от  IAB България в партньорство с ИПСОС. Това е увеличение с близо 38% в сравнение с предходната година. Този ръст изпреварва средния за Европа, отчетен от IAB Europe - 30,5% годишна база.

Също така е най-големият откакто се прави проучването в България. Подобна е и тенденцията за Европа, където ръстът на пазара на дигитална реклама е сравним само с предкризисната 2008* година. (*В България AdEx Report се прави от 2010 г.)

Инвестициите в български издатели са 55 милиона лева. Това е повишение от 33,6% на годишна база.

„За първи път нетните инвестиции в дигитална реклама в България преминават „психологическата граница“ от 100 милиона евро. Този ръст от близо 40% ни нарежда в топ 5 по растеж сред  пазарите в ЕС.

Рекорден е и ръстът на инвестицията в локални издатели – близо 34%. Това е важен знак за доверието на рекламодателите в българските медии.“, споделя Чавдар Димов, мениджър пазарни проучвания в Икономедиа и ръководител на комисията за проучвания на IAB България.  

Сегментът „дисплей реклама“ запазва най-големия дял от общия пазар на дигитална реклама – 69%, което е с два пункта по-малко от миналата година. В обем обаче „дисплея“ расте с 21,7% спрямо 2020. Инвестициите във видео формати нарастват с  25%, като по този начин заемат 43% от най-голямата категория на нашия пазар.

Като част от дисплейната реклама, социалните мрежи достигат 43% дял от нея – ръст спрямо дела от 38% през 2020 г. Това остава под средното за Европейския пазар ниво.

Най-голям процент от инвестициите в дигиталната реклама са направени през автоматизирани/ програматик решения - близо 78% от общия обем на пазара.

Похарченото в партньорства с таланти и инфлуенсъри значително расте – с 143% на годишна база и достига 6,1 милиона лева.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg