АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
3D телевизори за без очила на пазара
Японската компания Toshiba пуска на пазара в страната тази седмица първите в света 3D телевизори, за използването на които няма да са необходими специални очила, съобщават световните информационни агенции, цитирани от Expert.bg. Компанията ще заложи изцяло на новата технология, като планира да създаде 3D телевизор с диаметър на екрана от над 40 инча през 2011 г., който да не изисква специални очила. Очаква се новият модел телевизор да бъде пуснат в продажба след 1-ви април 2011 г.
Компанията ще разкрие повече подробности за новия модел по време на годишното изложение на потребителска електроника в Лас Вегас в началото на януари.
В средата на тази седмица Toshiba ще пусне на пазара в Япония 12-инчов телевизор без очила, а в събота ще предложи и по-голям 20-инчов модел.Японският гигант залага на триизмерните телевизори без очила с т. нар. автостереоскопични екрани, докато нейни конкуренти инвестират значителни средства в популяризирането на 3D телевизорите, които изискват очила.
Според някои от конкурентите на Toshiba в този пазарен сегмент технологията, при която нуждата от 3D очила отпада, трябва да се развива поне още няколко години, за да може да се приложи масово при по-големи триизмерни телевизори. Усилията на Toshiba в тази насока обаче могат да подтикнат потребителите да преминават по-бързо към модели на 3D телевизори без очила, според анализатори.
Концентрирането на усилията за развитието на 3D технологиите без очила е възможност за Toshiba и другите японски фирми да си върнат технологично предимство, което загубиха заради южнокорейските производители на телевизори и монитори Samsung и LG.
Компанията планира да намали разходите си чрез локализиране на производството. За тази цел Toshiba планира да започне да произвежда 3D телевизори в Русия и Индия в средата на 2011 година.
Tweet |
|