EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

4 общини готови за водороден транспорт

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

4 общини готови за водороден транспорт

mail18:05 | 22.10.2021прегледи 886 коментарикоментари 0


Четири общини са готови за въвеждане на водородния транспорт - София, Стара Загора, Русе и Бургас. Планът е за 140 водородни автомобила, както и 65 ретрофит тролея, произведени в България с цялата инфраструктура за зареждане с водород. Това каза председателят на "Българската асоциация - водород, горивни клетки и съхранение на енергия" проф. Дария Владикова по време на хибридната конференция "Водородната индустрия - добри практики от Германия. Нови възможности за развитие на България", организирана от Германо-българската индустриално-търговска камара /ГБИТК/ с подкрепата на Европейската инвестиционна банка.
Има и проект за създаване на център за разработване на тези хибридни системи с амбицията те да се разширят към тежкотоварната техника, защото там водородът няма алтернатива. Докато при колите батериите за градско каране са по-ефективни, то за камионите това е водород, обясни проф. Владикова и припомни, че водородът се зарежда 5 минути и пробегът му е съизмерим с този на конвенционалните горива. Тя уточни, че става дума за коли за събиране на боклук, автобуси, тролеи, кораби и локомотиви.
Министерството на образованието и науката /МОН/ финансира първите в България демонстрационни проекти по водород. Професор Владикова ръководи един такъв демонстрационен проект - удължител на пробег 100 км "горивна клетка/батерия" на тролей на Софийска община.
Преди два месеца са били завършени и два проекта, субсидирани от съвместно предприятие "Водород и горивни клетки", допълни проф. Владикова. Това е европейската структура, която координира разработването на водородните технологии. Първият проект е за 30 водородни автобуса и тролея за София със съответната инфраструктура. Този проект ще струва над 20 млн. евро. Вторият проект е ретрофит на кораб тласкач за Дунав в комбинация със зарядна инфраструктура и водороден автобусен транспорт за град Русе.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg