АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
4 пъти спад в продажбите на нови автомобили
Юлиан Георгиев
Кризата намали четири пъти продажбите на нови автомобили в България, показват данните на браншовата асоциация за първото тримесечие на годината. Според Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) от януари до март у нас са купени 4161 нови леки и лекотоварни коли, камиони, автобуси и мотоциклети, докато през същият период на 2008 г. те са били 15 524.
Отстъпление от 42% се отчита дори спрямо трите първи месеца на миналата година, когато дилърите намериха 7198 купувачи.
Най-сериозен е спадът при товарните автомобили (52%), като през януари - март 2010 са купени едва 130 камиона срещу 274 година по-рано. За сравнение през първите три месеца на 2008 година продажбите в този клас са били над 900.
При леките автомобили спадът е с 41% спрямо миналата година (3956 срещу 6898 сделки). Лидер на пазара е Peugeot с 410 продажби. Втората позиция е за Ford с 378 сделки. Volkswagen, Dacia и Toyota допълват Топ 5 на най-предпочитаните от купувачите на леки автомобили марки.
При мотоциклетите пазарът бележи отстъпление от 40% (69 сделки през първото тримесечие на миналата година срещу 42 сега), като пазарни лидери са „Yamaha с 16 продажби и Peugeot с 13.
На фона на спада във всички други сегменти изненадващо продажбите на автобуси са скочили почти двойно спрямо първите три месеца на миналата година – 30 срещу 16 сделки. Причината е мащабна сделка за 20 нови рейса Mercedes, сключена от концесионера на линии от градския транспорт в София „Карат С”.
Tweet |
|