EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

4 хил. електромобили продадени за 6 месеца

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

4 хил. електромобили продадени за 6 месеца

mail17:10 | 02.10.2023прегледи 538 коментарикоментари 0


Ръстът на пазара на електромобилите у нас е много сериозен, като само за първите 6 месеца на тази година са продадени над 4 хиляди, докато през годините на пандемията и 2022 г. броят им общо е бил около 9000. Това разказа за БТА Ивайло Жеглов, управител на фирмата организатор на автоизложението Palace Auto Varna E-mobility, чийто домакин е Дворецът на културата и спорта във Варна. На "зеления" автофорум, който продължи  до 1 октомври, са представени повече от 20 марки.

Не е вярно, че ремонтът на електромобил струва по-скъпо от такъв на традиционен, коментира Жеглов. Според него електрониката е една и съща, поправките по купето или смяната на гуми също не се отличават. Разликата е в батерията на екоколата, която все още е доста скъпа, обясни Жеглов.

На въпрос дали батериите могат да се рециклират, експертът посочи, че се работи много по такива разработки, особено в Китай. Големият въпрос е колко би струвало това и с колко ще се удължи животът на батерията, дали няма да е финансово по-изгодно за клиентите просто да си купуват нова, допълни Жеглов.

Той коментира още, че все още не е намерено разрешение на проблема как ще се процедира със старите батерии. Очаква се след пет години първите навлезли на пазара вече да бъдат негодни. До тогава би трябвало да бъде разрешен и въпросът къде ще бъдат изхвърляни, обясни експертът.

В България все още не е разрешен проблемът с липсата на достатъчно зарядни станции, каза Жеглов и уточни, че изграждането на тази инфраструктурата изостава в сравнение с бързо нарастващите продажби на електромобили.

Вече има бензиностанции, разполагащи със станции за бързо зареждане, олекотен е режимът на заплащане и той става с кредитна карта, съществува и приложение, показващо дали станцията е свободна в момента, обясни експертът. Според него обаче е нужно да се увеличи още броят на местата, където има станции.

Бързото зареждане на батериите на електромобилите не зависи толкова от производителите, колкото от зарядните станции, тъй като те са с различни мощности и възможности, коментира още Жеглов. По думите му вече има такива, които могат в рамките на 15-20 минути да заредят колата за допълнителен пробег от около 300 километра.

Производителите на автомобили и на батерии също мислят в тази посока, разказа експертът. И уточни, че се работи батериите да не са само литиево-йонни, а да съдържат и други сплави, които да позволят увеличаване пробега на колата и по-бързото й зареждане.

Жеглов допълни, че търсенето на електрически велосипеди, мотори, скутери, тротинетки също нараства непрекъснато. По думите му интерес към този тип превозни средства проявяват особено много младите хора. Експертът допълни още, че в момента текат дискусии дали да бъде ограничена фабрично скоростта, която вдигат тротинетките.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg