АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
40% от мениджърите без опит се провалят
Само 50% от бизнес лидерите в световен мащаб споделят, че се чувстват добре обучени да ръководят хора. Това показват данните от проучване на глобалния лидер в HR услугите Adecco Group, в което участие са взели 2800 служители на мениджърски позиции от всички икономически сектори.
Едновременно с това, изследване на Center of Creative Leadership, водеща организация за обучение на висши ръководители в САЩ, констатира, че 40% от новоназначените мениджъри без предишен управленски опит се провалят в първите 8 месеца на новата си позиция.
„Често бързоразрастващите се компании назначават на мениджърски позиции служители, които са много добри професионалисти в своята експертна област, но без умения за управление на хора. Крайният резултат от това е разочароващ както за самия служител, така и за подчинените му и води до пропуснати ползи и финансови загуби за самите компании. Все повече компании осъзнават това и търсят нашата експертиза за систематични обучения как тези млади хора да бъдат подготвени за първата си мениджърска роля и как успешно да реализират първите 100 дни като лидери на екипи.“, коментира Мария Янева, мениджър „Бизнес развитие“ за LHH България - глобалният бранд на Аdecco Group в сферата на кариерното консултиране, коучинга на работното място и решения за развитие на таланти.
Друга тенденция, валидна и в България, е промяната в подхода в развитието на служителите, тъй като предварително структурирани програми и еднократни обучения не дават нужния резултат. Служителите очакват дългосрочна визия за кариерното си развитие в организацията и изискват обучения, съобразени с техните нужди в конкретната организация в която работят, а не обучение по принцип.
Редица компании започнаха да осигурят достъп на служителите си до онлайн платформи за самообучения, включително на реномирани образователни институции, като смятат, че с това са изпълнили по най-добрия начин своя ангажимент към развитието на екипа си. За съжаление обаче, този ценен ресурс често остава неизползван, защото служителите или не разполагат с време или имат нужда от помощ на изберат правилното обучение за себе си. Допълнително, форматът „самообучение“ не е привлекателен за всички, а компанията не може да проследи дали съответните умения са усвоени и се прилагат на практика.
„Изключително важно е вътрешният HR екип да прецени за дадения етап от кариерно развитие на всеки служител кое би било най-подходящото обучение, в което да инвестира компанията. А също, дали вътрешните онлайн платформи за самообучение са адаптирани и приложими към нуждите на конкретния пазар. В LHH отчитаме все по-голям интерес към обучения, които съпътстват цялостното кариерно развитие на даден служител, но са съобразени и със специфините нужди на организацията. Сред най-търсените услуги са трейнинги за изграждане на лидерски качества, умения за оперативно управление, лична устойчивост в условия на промяна, работа в мултинационални и дистанционни екипи. С нашия богат международен опит и местна експертиза може да предложим работещи решения, които да помогнат за устойчивото развитие на служителите и на техните работодатели.“, добавя Мария Янева.
За LHH
LHH (Lee Hecht Harrison) e глобалният бранд на Аdecco Group в сферата на кариерното консултиране, коучинга на работното място и решения за развитие на таланти. С глобално присъствие (400 офиса на всички континенти и над 2200 сертифицирани кариерни консултанти) LHH e световен лидер в тази сфера. В България работи от 2015 г. като до момента българските консултанти са работили индивидуално и в групи с над 850 служители в кариерен преход и компании от разнообразни сектори – фармацевтичен, ИТ, аутсорсинг, петрол и газ, козметика, медии, авиация, ритейл, храни и напитки и др.
Tweet |
|