АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
40% теглят от спестяванията си за ваканция
40% от българите* ще изтеглят пари от спестяванията си, за да отидат на почивка тази година, показва проучване на Провидент и GfK, проведено през април 2015 г. 33% от участвалите в проучването българи ще пътуват в страната, 14% - в чужбина, а 26% ще си останат вкъщи. За сравнение, средно около 47% от останалите европейски респонденти смятат да прекарат лятната си ваканция у дома.
Изследването е направено сред 8040 клиенти на Провидент в осем държави – България, Чехия, Полша, Словакия, Унгария, Румъния, Литва и Мексико. В България, където проучването се провежда за пръв път, участниците са близо 400 души.
Почти 60% от българските респонденти казват, че техни роднини или приятели са се обръщали към тях за финансова помощ през последните 6 месеца и това ги поставя сред първите по този признак. Съответно, 35% от тях биха изтеглили пари, за да помогнат на близките си.
Почти половината от българските участници в проучването (44%) казват, че е лесно да вземат заем. Същото смятат средно 35% от останалите респонденти, което поставя българите начело по този показател. На обратния полюс са унгарците, едва 14% от които смятат, че е лесно да вземат заем.
Българите вземат заем най-често за здравеопазване (66%) и за да правят подобрения вкъщи (59%). Европейските респонденти изтъкват като най-честа причина за теглене на заем неочакваните разходи (34%), обединяване на задължения (29%) и подобрения в дома (26%).
За всички европейски респонденти способността за изплащане на взетите кредити (63%) и крайната сума за изплащане (51%) са водещите фактори, когато теглят заем.В допълнение, когато оценяват репутацията на кредитора, българските респонденти поставят фактора „добро ниво на услугата“ на първо място, което ги отличава от европейската тенденция, където основният фактор е „вземал съм заем от тази компания и преди“.
Изследването показва също че българските респонденти са значително по-оптимистично настроени за развитието на българската икономика (32%) в сравнение с останалите участници (23%). Подобна тенденция има и в показателите, отразяващи начина, по който българите виждат своето финансово състояние през следващите 12 месеца спрямо европейците.
Забележка: *Когато говорим за „българи“, имаме предвид българските клиенти на Провидент, които са участвали в проучването. С думата „европейци“ отразяваме останалите клиенти на Провидент, участници в проучването, без тези от Мексико.
Tweet |
|