АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
41% искат да сменят работата си
Почти половината (41%) от работната ръка обмисля драстична кариерна промяна през следващата година. Данните са от последния доклад на Microsoft за тенденциите в работата (Microsoft Work Trend Index), изследване, което се позовава на информация от 30 000 служители по света, посредством Microsoft 365 и LinkedIn.
През последните 18 месеца много хора се борят със стреса, съпътстващ световната пандемия - изпитват притеснения за здравето на близки, стараят се да балансират работата с домашното училище и грижа за децата, имат усещане за изолация и самота.
Работата също e предизвикателство
Повече от половината служители (54%) са споделили, че се чувстват претоварени. Виртуалните срещи, имейли и съобщения са се увеличили драстично, откакто работата от разстояние и хибридните методи се превърнаха в новото нормално.
Въпреки това мениджъри и хора на позиции, вземащи решения, са се справили далеч по-добре. 61% от лидерите и хората на по-високи позиции са посочили, че преуспяват - с 23% повече от хората, които не са упълномощени да вземат решения. Изследванията показват, че това вероятно се дължи на множество фактори като това, че служителите на по-високи позиции имат по-голяма мрежа от професионална подкрепа и възможност да ползват повече отпуска.
С наближаването на летния сезон в голяма част от държавите има няколко неща, които ръководителите могат да направят, за да помогнат на екипа си да презареди и да се ангажира отново, смятат от Microsoft.
- Активно насърчаване на служителите да почиват. Насърчаването на хората не просто да използват отпуската си, но да я приемат като възможност напълно да се откъснат от работа. Важно е ръководителите да дават личен пример като заявяване на отпуск и комуникация с екипа за плановете им да бъдат офлайн. Ако липсва намерение за пътуване, но лидерите решават да прекарат време у дома, не бива да се страхуват да го споделят със служителите. Оставайки отдадени на "изключването", колкото ако са на Сейшелските острови, дава "зелена светлина" на екипа им да направи същото.
- Използване на времето извън работа за мисъл върху стила си на управление. Факт е, че хората се чувстват разкъсани и затруднени. Лидерите, които приоритизират чувствата на служителите си, а не тяхната продуктивност, ще бъдат по-добре позиционирани при следващата стъпка от хибридния начин на работа. Преминаването към съпричастно управление е нещо ново за мениджърите. Те могат да започнат с малки, но конкретни стъпки като всеки разговор да стартира с въпрос как се чувства човекът отсреща или още по-добре - как се справя с поддържането на баланса между работа и личен живот. Активното слушане е от съществено значение. Гъвкавият подход е по-важен от всякога, а насърчаването на хората да започват работния ден по различен начин (с време за разходка на домашен любимец, грижа за децата или фитнес преди работа), може да възстанови чувството за баланс.
- Удвояване на възможностите за обучение. Ако летният период е слаб във фирмата или индустрията, то това е перфектната възможност за насърчаване на служителите си да извлекат максимални ползи за учене и развитие чрез съдържание, достъпно специално за тях. Предлагането на обучения, които лидерите смятат за ценни, особено свързани с уменията, които подпомагат психичното здраве, могат да донесат добавена стойност за служителите им. В LinkedIn Learning е поместено богато съдържание по темата, включително сесии за гъвкавост и устойчивост.
- Осигуряване на достъп до информация. Програми като Microsoft 365 и Viva свързват хората, но предлагат и достъп до данни, които им позволяват да се откъснат от работата и да се фокусират върху менталното си здраве и личните си приоритети. С по-дългите дни през летните месеци е важно напомнянето на екипа да се възползва от подобни програми, а след това и от възможността да бъде навън.
- Прозрачност относно завръщането в офиса.
"Бизнесът все още не разполага с правилните отговори относно идеалната хибридна работна среда. Важно е служителите да бъдат не просто известявани за решенията, взети от ръководството, но да им се позволи да разбират как са взети. Това е ясен знак, че компанията се вслушва в нуждите на служителите. Това лято всеки служител ще си задава този въпрос, а отворената комуникация ще допринесе много за премахването на притесненията", категорични са експертите.
Tweet |
|