АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
419 млн.домакинства гледали тв клипове за България



Близо 190 млн. пъти са били гледани рекламните клипове на България, излъчени 673 пъти по четирите паневропейски телевизии (Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel) в периода март – май 2015 г., съобщи пресцентърът на Министерството на туризма. Данните са от междинния отчет на екипа за изпълнение на проекта, финансиран по ОП „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г.
Кампанията се провежда в 3 вълни на излъчване на рекламни клипове, всяка от които продължава около 8 седмици, средно по три излъчвания дневно. Две от вълните вече са проведени, а третата предстои да бъде осъществена до края на ноември.
Клиповете, които се излъчват по четирите телевизии имат продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език. Клиповете са излъчвани в праймтайма на телевизиите, вечер и в сутрешните емисии. „Сред резултатите от рекламната кампания е и избирането на страната ни на първо място сред най-желаните дестинации за туризъм в Европа за зрителите на Discovery Channel“, подчерта Ани Хараламбиева, ръководител на проекта в Министерството на туризма.
В рамките на сключените договори бе договорено като бонус и посещение на снимачни екипи за заснемане, производство и излъчване на репортажи, които са част от целогодишната кампания, която министерството провежда. В края на август екип на Euronews засне репортаж за арт фестивала в Созопол – Аполония. Екипът на Eurosport засне пет репортажа (Sport Trips) за възможностите за практикуване на различни спортове у нас. National Geographic пък работят по клип за природните забележителности на България., с които страната ни разполага, които също ще бъдат излъчени в рамките на кампанията.
Излъчванията на имиджовите клипове на България се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Oбщата стойност на проекта е около 3 млн. евро и се финансира по ОП „Регионално развитие“. Неговото изпълнение през годините е било забавено, като в началото на календарната година екипът на Министерството на туризма ускори всички процедури, за да реализира проекта и за да не допусне загуба на европейското финансиране. Четирите паневропейски медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия.
Покритието на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света. Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм.
Tweet |
|