АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
42,3 млн. лева за модернизация Бургас - турска граница
Три институции си партнират по пилотна инициатива за подобряване на мрежовата транспортна свързаност в Югоизточния регион на страната с финансиране от управляваната от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) Оперативна програма "Региони в растеж" 2014 г. - 2020 г., съобщават от ведомството.
Изпълнението на пилотния проект ще подобри свързаността на второстепенната и третостепенната пътна мрежа на Бургас с Трансевропейската транспортна мрежа. Населението, особено в пограничните села, ще получи подкрепа чрез изпълнение на мерките по контрол и превенция на засиления миграционен натиск от Турция и защита на външната граница на Европейския съюз, уточняват от МРРБ.
Над 42,3 млн. лв. ще бъдат усвоени и изразходени за проектиране и строителство на пътища от агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), Община Бургас и Югоизточно държавно предприятие-Сливен. Правителството измени мярката "Регионални пътища" по приоритетна ос 7 "Регионална пътна инфраструктура" на програмата, за да се пристъпи към изпълнение на мащабния проект, който ще кандидатства за финансиране и от Програма "Развитие на регионите" 2021 г. - 2027 г. За целта екипът на АПИ ще направи проектно проучване за основен ремонт и уширение на общо 112 км от второкласния път Бургас - Маринка - Созопол - Приморско - Царево - Малко Търново - граница с Република Турция. Община Бургас ще обнови съществуващите общински пътища по направлението.
Югоизточно държавно предприятие-Сливен ще използва европейските средства за основни и текущи ремонти, за строителство и реконструкция на горски пътища в Странджа и за обслужване на инженерното възпрепятстващо съоръжение по българо-турската граница. По този начин ще се подпомогнат и държавните контролни органи за защита и охрана на държавната граница, които ще имат по-добър и безопасен достъп в сравнение със сегашните горски пътища, пише още в съобщението.
Чрез ОПРР 2014-2020 МРРБ инвестира в пътищата от първи, втори и трети клас, включително и в пограничните райони, които дават възможност за развитие на регионалния икономически потенциал, като на второстепенни и третостепенни пътни възли с TEN-T мрежата. Подобряването на третокласните пътища, които представляват две-трети от републиканската пътна мрежа, ще доведе до повишаване на безопасността по трасетата, развитие на туризма и достъпа до административните, здравните, образователните и културните центрове по места. В момента второкласните и третокласни пътища са пригодени за натоварване само до 10 тона/ос и не отговарят на Европейските изисквания, което е една от причините за по-голямо натоварване на пътищата от по-висок клас, уточняват от МРРБ.
Изменените Насоки за кандидатстване по процедура BG16RFOP001-7.001 "Регионални пътища" по приоритетна ос 7 "Регионална пътна инфраструктура" на ОПРР 2014-2020 са качени на интернет страницата на МРРБ.
Tweet |
|