АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
46% от жените искат свой бизнес
Почти всяка втора жена желае да започне свой собствен бизнес. С подобни намерения са 46% от анкетираните жени в Германия, Франция, Холандия, Италия, Португалия, Чехия, Румъния, Русия и Китай. Това показва проучване на МЕТРО, проведено в 10 държави.
44% от анкетираните участници казват, че към предприемачеството ги привлича перспективата да печелят пари от нещо, което силно ги вълнува. С 37% вторият по значимост фактор за стартиране на собствен бизнес, е възможността дамите сами да си бъдат шефове, а на трето място, с 34%, се нарежда чувството на удовлетвореност, че притежават собствен бизнес. Печалбата не е сред движещите фактори при желанието на дамите да станат предприемачи - само 10% от жените са повлияни от идеята да забогатеят.
Проучването установява, че докато почти една на две жени (45%) мечтае да започне собствен бизнес, само 12% вярват, че ще реализират тази амбиция. Като пречка за по-голяма реализация жените разглеждат трудностите, пред които могат да бъдат изправени, като липсата на финансова подкрепа (49%), общата икономическа ситуация в страната, в която искат да се развиват (43%), по-високите данъци (29%), бюрокрацията (28%) и липсата на експертна подкрепа и съвет (16%).
Дълбоко вкоренените обществени стереотипи са едно от предизвикателствата, пред които са изправени много от жените собственици в професионалния си живот. Повече от половината (56%) от жените-предприемачи се опасяват, че са изложени на риск с тях да се отнасят непочтено, защото ги възприемат като недобре подготвени и слаби. 65% от анкетираните собственици на фирми смятат, че както жените, така и мъжете срещат трудности при основаване и управление на бизнес, а 32% са съгласни, че за жените е по-трудно да създадат собствен бизнес, отколкото мъжете. Едва 3% от анкетираните приемат, че мъжете срещат по-големи трудности при започване на бизнес.
Изследването на METRO e втора част от проучване на компанията, посветено на независимото предприемачество, по случай ежегодния Ден на предприемача, който компанията организира, за да изрази уважението си към своите над 21 милиона бизнес клиенти - хотелиери, ресторантьори, малки търговци и фирми в 25 страни по света. В неговия фокус попадат жените, които притежават бизнес и техния опит в него. В проучването участваха 10 000 души, мъже и жени, от 10 страни, като във всяка държава бяха интервюирани 1000 души, от които 100 собственици на бизнес. Проучването бе проведено през август и септември 2017 г./_Инфосток
Tweet |
|