АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
+46% ръст на карти за градски транспорт
Продажбата на единични билети на цена 1,60 лв. за градски транспорт в София рязко е намаляла през последните месеци. Това съобщи в интервю за Агенция „Фокус” Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров. По думите му, билетът сам по себе си е документ за пътници, които използват рядко и инцидентно обществения транспорт. За редовни клиенти тарифата е 1 лев на ден, ако използват абонаментна карта.
За периода юни-ноември 2016 година има ръст от 46% на издадените абонаментни карти в сравнение със същия период на миналата година. Два пъти се е увеличил броят на издадените и заредени абонаментни карти по редовна тарифа. С най-голям ръст е най-продаваният превозен документ-годишната абонаментна карта, чиято цена беше намалена от 500 лева на 365 лева. За цялата 2015 година са издадени само 226 такива карти, а до 27 декември са закупени 16 263 персонализирани годишни карти. ЦГМ запази цената на еднодневната карта, която е 4 лева. Продажбите от нея също са се умножили по 3. До момента има издадени 913 хил. карти за един ден. През периода юни-ноември 2015 година са 323 хил. картите за един ден. Що се отнася до билета, за периода юни-ноември тази година спадът е 43% спрямо същия период за 2015 година. При картите с талони за 10 пътувания намалението е от 28%. Най-голямото увеличение на приходите има при годишната персонализирана карта, където допълнителният ръст е 5 млн. 124 хил. лева. При персонализираните едномесечни карти има увеличение от 2,7 млн. лева. С тези допълнителни приходи ЦГМ извършва дейността си и покрива задълженията, които има към транспортните оператори, които предоставят услугата градски транспорт.
Ще бъде въведен единен превозен документ за всички видове обществен транспорт, който може да бъде закупен чрез банкова карта, мобилен телефон или през интернет портала на ЦГМ, седейки в нашия дом. Самият превозен документ може да бъде на различен носител като мобилния ни телефон или на кредитната ни карта, което означава край на опашките за зареждане на абонаментни карти. Друга промяна е въвеждането на видеонаблюдението, което ще допринесе за много повече сигурност в цялата система и за всички участници в нея- шофьори, контрольори и пътници. Контролът по натовареността на линиите ще ни позволи да взимаме гъвкави решения в реално време за броя на превозните средства по линии, което означава край на претъпканите коли.
По отношение на средствата, които ще вложи ЦГМ в системата за таксуване Христиан Петров обяснява, че предложението към СОС е изграждане на система и нейната поддръжка, в която е включена замяна на повреден хардуер, за 10 години. Цялата система ще струва до 88 млн. лева. Точната цена ще може да бъде цитирана след провеждането на процедурата. Системата не предвижда повишение на цените на пътуването.
За периода януари-ноември 2015-2016 картите, които са продадени на място от контрольорите са намалели от 29 219 на 23 753. Съставените актове, което също се случва на място, се увеличават от 14 647 на 20 545. Сумарно санкционираните пътници са почти еднакъв брой и за двата периода. Новата система ще доведе до още по-добри резултати за разрешаването на проблема с нередовните пътници. Благодарение на видеонаблюдението и на датчиците, които ще бъдат монтирани в превозните средства, ще сме в състояние да установяваме в реално време колко пътници има, които пътуват без превозен документ. Съответно и да използваме много по-добре ресурса ни от контрольори за по-ефективен контрол, по думите на Христиан Петров.
Системата на градския транспорт в София на годишна база изминава около 50 млн. км. Дължината на Екватора е 40 хил. км, така че градският транспорт в София образно казано обикаля Екватора над 1200 пъти на годишна база. Средния брой на инциденти на ден, които се случват и участват шофьори от градския транспорт са 5. Това е средният брой на ден на годишна база.
Tweet |
|