EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

5 млн. лв. приходи за София от рекламни съоръжения

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

5 млн. лв. приходи за София от рекламни съоръжения

mail16:00 | 13.04.2010прегледи 1302 коментарикоментари 0


Най-малко 5 333 868 лв. годишно се очакват от наема на площта за разполагането на рекламни елементи в столицата, съобщи главният архитект Петър Диков. Докладът му за организирането на конкурси за отдаване под наем на части от имоти - общинска собственост, за разполагането на рекламни елементи е внесен за разглеждане в комисиите на Столичния общински съвет.
Поради възражения от страна на представители на рекламни агенции днес той беше отложен за разискване. Рекламистите са срещу една от нормите в обявения конкурс - бонус за фирми, извършващи рекламна дейност на територията на България. Според
тях това може да се атакува като дискриминационен елемент за останалите компании, занимаващи се с реклама от Европа.
Във внесените от Диков проекти за конкурсна документация се изисква от кандидатите да имат общо сборен оборот за трите минали финансови години от три милиона лева, а освен това има и ограничение за броя на позициите, за които може да се кандидатства - до три. Спечелилите конкурса ще сключват договори за пет години.
Схемата на местата за разполагане на рекламни елементи върху общинска собственост предвижда те да са общо 1243. Най-много ще са местата за рекламни пана до 2 кв. м - 593,- тъй като те ще се разполагат в три от петте зони в столицата, следват ги местата за билбордове по 12 кв. м - 490, но те ще са разположени само в четвърта зона. За втора и за трета зона се предвиждат общо 109 места за разполагането на елементи с рекламна площ 9 кв. м Във втора, в трета и в пета зона ще има и 51 места за поставянето на елементи с рекламна площ 9 кв. м.
Изискване към кандидатите е всеки спечелил някоя от общо двайсетте позиции, обособени в две групи - за елементи с площ 3 и 4 кв. м и за елементи с площ 9 и 12 кв. м, да изгражда рекламни елементи в съответствие с утвърдените проекти от конкурса за елементи на градската среда.
Според Диков е възможно минималната предвидена цена да бъде надхвърлена при състезателната процедура, която ще е конкурс по документи, и общината да може да очаква по седем милиона лева на година като наем за площта, върху която са разположени рекламни съоръжения.
По думите му местата за разполагане на реклама не намаляват с приемането на сегашните схеми, но се увеличават към периферията. След завършването на част от транспортните инфраструктурни проекти на общината има резерв за предлагането
на нови места за разполагането на рекламни елементи, каза още Петър Диков.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg