EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

5% ръст на заплати за мениджъри в България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

5% ръст на заплати за мениджъри в България

mail18:05 | 21.01.2011прегледи 1537 коментарикоментари 0


Фирмите в България са заложили увеличение на възнагражденията на висшия и среден мениджмънт в размер на 5% през тази година, показва проучване за заплатите и обезщетенията на ръководните кадри „PayWell 2010”, проведено от PwC България. Анализът на резултатите показва, че през 2010 фирмите, взели участие в проучването, са вдигнали средно с 8% заплатите на ръководните си служители, но увеличението е по-малко от първоначално планирането с 2%. Голямо разминаване се отчита обаче при планираните и реално раздадените бонуси. Данните сочат, че са били планирали бонуси в размер на 25% от годишната заплата на висшия и 21% на средния мениджмънт, но са били изплатени половината и дори по-малко от първоначално заложените суми.

Според Пол Тобин, съдружник в PwC България, през изминалата година фирмите в България са следвали сходни тенденции в политиките за заплати и възнаграждения и по-специално по отношение на увеличението на заплатите и разпределението на бонусите. „Това подчертава факта, че всички фирми в България, независимо от сектора, в който работят, продължават да бъдат предпазливи в сегашната икономическа обстановка и са съсредоточени върху разходите, особено върху разходите за заплати”, категоричен е той. И въпреки че през 2010 някои икономически сектори излязоха от рецесията и отчетоха слаб ръст като експортно ориентираните компании, пазарът все още остава песимистично настроен по отношение на възможностите за възстановяване на вътрешния пазар.

Макар и в по-малък размер, бонусът за представяне е често срещан стимул за мениджмънта, като три четвърти от участниците го предлагат на средния мениджмънт и 69% - на висшия мениджмънт, показва анализът. „Наблюдаваме нарастваща тенденция българският бизнес да въвежда дългосрочни планове, за да стимулира и задържи висшия мениджмънт и отдалечаване от краткосрочните мерки за представяне”, коментира Пол Тобин. Той допълва, че бонусите за представяне се определят, като се взема предвид цялостното представяне на фирмата, представянето на отдела или екипа плюс индивидуалното представяне с различни нива на тежест, в зависимост от старшинството на позицията.

Проучването „PayWell 2010” е било проведено между 1 октомври и 1 декември 2010. В него са се включили някой от най-големите български работодатели, като общо 16 компании са предоставили информация за основните си управленски позиции./ източник:Human Capital/
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg