АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
5 тона пластмаса в "Книги за смет"



Кампанията „Книги за смет" събра близо 5 тона пластмаса за броени часове на територията на 3 български града – Велико Търново, Бургас и Варна.
Много преди обявения начален час, нетърпеливи участници се наредиха на дълги опашки пред събирателните пунктове, за да се включат в една от най-мащабните инициативи у нас в подкрепа на рециклирането, която същевременно поощрява четенето. При спазване на всички епидемиологични мерки на 27 юни жители на Велико Търново предадоха близо 1 тон пластмасови отпадъци за рециклиране пред хипермаркета на Kaufland в града. Бургазлии се включиха на две локации – пред един от хипермаркетите на веригата в града и пред Пантеона, и предадоха близо 2.5 тона. На 28 юни жители на Варна донесоха 1.5 тона пластмаса за рециклиране пред най-новия хипермаркет на компанията в града.
Срещу всеки килограм пластмаса участниците в „Книги за смет“ получиха книга, като тази година те можеха да избират между заглавия, по които са създадени актуални филми - „Война на световете“, „Министерство на времето“, „Анн от фермата „Грийн Гейбълс“, „Доктор Дулитъл“, „Колекционерът на изгубени неща“ и „Ловът“. Веригата хипермаркети осигури средствата за отпечатване на книгите.
Организатори на „Книги за смет“ са фондация „Credo Bonum“ и издателство „Smart Books“. Рециклирането на приетите пластмасови отпадъци се извършва от Екопак България. След като традиционното пролетно издание на „Книги за смет“ беше отложено заради извънредното положение в страната, за първи път кампанията се състоя през лятото и за втори път на територията на хипермаркети на Kaufland.
Организаторите предвиждат и есенно издание на кампанията, като засега планираните локации са в градовете София и Пловдив.
Tweet |
|