АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
50 % спад в продажбите на нови коли
Продажбата на нови автомобили у нас отбеляза спад от 50,02% за периода януари-август 2009 в сравнение със същия период на 2008, показват данни на ААП . За осеммесечния период на тази година продажбите на леки автомобили са 18 493 броя, за сравнение през януари-август 2008 те са 37 003.
Най-продаваната марка в страната е Toyota с 2058 броя, VW с 1798 , Opel с продажби от 1703 леки коли.
Peugeot е продал 1646 леки автомобила, следван от Ford и Citroen съответно с 1437 и 1433 броя.
При камионите и автобусите намалението на продажбите е най-драстично. За периода януари-август спадът е 76,22%, продажбите са общо 695 броя в сравнение с 2923 през 2008 г. Mercedes запазва лидерството си при камионите с продадени 257 броя, като са пласирани и 27 автобуса от марката. Iveco е с продадени 164 камиона и 40 автобуса, а Man е с продадени 80 камиона и два автобуса.
Peugeot е най-предпочитана марка при мотоциклетите с продадени 163 броя за периода, основно в класа под 50 куб. см, следвани от BMW със 79 броя, но в горния клас – над 500 куб. см. Общият брои на продадените мотоциклети за периода възлиза на 361.
Tweet |
|