EUR 1.9558
USD 1.9037
CHF 2.0822
GBP 2.3526
CNY 2.6253
you tube
mobile version

500 хил. пътници ползват метрото дневно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

500 хил. пътници ползват метрото дневно

mail09:15 | 13.02.2025прегледи 152 коментарикоментари 0


Между 460 и 500 хил. пътници ползват столичното метро на ден, обяви пред БНР директорът на столичния "Метрополитен" проф. Стоян Братоев. За разширението на третата линия на метрото през столичния кв. "Слатина" той обясни:

"Участъкът е дълъг 6 км. с 6 метростанции. Метростанциите започнаха да се строят миналата година. През това време се подготвяха необходимите елементи, за да може да се започне строителство на тунела, подготви се шахтата, откъдето стартира машината, докара се и се монтира машината. Фактически на 6-и тя стартира официално работата си. Трябва да изгради 6 км. тунел. Това аз го оприличавам на "завод под земята"". 

Започва изграждането на тунела на метрото през столичния кв. "Слатина"

Проф. Братоев обясни и каква е самата технология на работа на тази машина. По думите му машината върви напълно безопасно за съоръженията, сградите и каналите наоколо. Той увери, че хората в близост дори няма да разберат, че машината минава.

В интервю за предаването "Хоризонт до обед" проф. Братоев отбеляза, че за последните 20 години темпото на работа е прилично, като за това време са направени 46 км от метрото или по 2,5 - 3 км средно годишно. За него това е голямо постижение.

"В момента строим 10 метростанции, 3 участъка. Единият е по бул. "Владимир Вазов" - 3 км. - продължението на третата линия от метростанция "Хаджи Димитър" до "Левски Г". Следващата година той трябва да бъде завършен. Там вече е изпълнено на около 70%. Вторият е от "Цариградско шосе" през "Слатина" до ул. "Шипка". Той започна да се строи миналата година. Там изпълнението към днешна дата е към 24-25%. Той трябва да завърши през 2027 г. Третият участък, който строим, е метростанцията в "Обеля", която е част от интермодален възел - жп гара, метростанция и автогара. Тя трябва да стане също през 2027 г.".

По думите му в момента вървят два договора за влакове, а трети е в процедура. За третата линия има договор със "Сименс", който трябва да завърши в края на 2026 г. По този договор са 8 влака, отбеляза проф. Братоев. 

Той обясни, че финансирането на строителството по бул. "Владимир Вазов" е по Плана за възстановяване и устойчивост, това през "Слатина" е комбинирано, а за станцията в "Обеля" е местно финансиране. 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg