АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
53 млн.лв. неплатени сметки за вода
В края на април 2010 г. просрочените задължения на клиентите към „Софийска вода” АД възлизат на 53 млн.лв., като за същия период през миналата година те са били 47 млн.лв., съобщава агенция Фокус, позовавайки се на информация от дружеството.
На домакинствата се пада 87% от общия дълг, с един милион лева е нараснал дългът на юридическите лица и около два пъти на бюджетните организации.
Дружеството следи неплатените сметки и предприема системни мерки за подобряване на събираемостта. Погледнато в общ план най-бързо се увеличава дългът при малките просрочия. За просрочените сметки напомняме чрез фактурите. Специализиран отдел на дружеството работи с клиентите със задължения - изпращат се напомнителни писма, клиентите с две просрочени сметки и дълг над 30 биват подсещани по телефона за забавяне плащането на сметките, специалисти преговори с клиенти извършват посещения в имотите, за които има натрупан дълг и предлагат различни възможности за плащане. Представителите на „Софийска вода” се легитимират със служебни карти. Когато клиентът е затруднен да изплати задълженията си наведнъж, може да се възползва от възможността, която „Софийска вода” АД предоставя – сключване на споразумение за разсрочено плащане. За това е необходимо клиентът да посети някой от десетте центрове за обслужване.
Успоредно с екипите на „Софийска вода” по събиране на просрочени сметки от края на октомври 2009 г. работи и специализирана фирма за събиране на вземанията. Служителите на фирмата само консултират длъжниците за възможностите за погасяване на задълженията към „Софийска вода” АД, без да приемат директно плащания от тях.
Задълженията могат да се изплатят и директно, без да се сключват споразумения за разсрочено плащане. За улеснение на клиентите „Софийска вода” постоянно увеличава възможностите за касово и безкасово плащане на сметките за вода. Подробна информация може да се намери на интернет страницата на дружеството www.sofiyskavoda.bg, от Телефонния център на номер 0700 121 21 и в центровете за обслужване на клиенти.
В краен случай, когато длъжниците не се възползват от предлаганите от дружеството възможности за уреждане на задълженията, се налага да прибегнем до предвидените от закона мерки - съдебно търсене на дълга, а в някои случаи и до най-крайната мярка - прекъсване на водоснабдяването, предвидена в Общите условия за предоставяне на ВиК услуги на потребителите от оператор „Софийска вода” АД.
Мнозинството наши клиенти са коректни и благодарение на тях се поддържат и подобряват ВиК услугите и се правят инвестиции за обновяване и модернизиране на системата.
Tweet |
|