EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

5.5 млн.т. български картофи само в една верига

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

5.5 млн.т. български картофи само в една верига

mail16:40 | 21.02.2015прегледи 1757 коментарикоментари 0


Намира ли реализация продукцията на български производители в търговските вериги, представени у нас?
С този въпрос периодически се спекулира. Търговска верига Kaufland България предостави информация за изпълнените договори за миналата година и подписаните нови за настоящата. Макар количествата да изглеждат впечатляващи, те далеч не са достатъчни на веригата, която изпитва и затруднение в намирането на партньори сред производителите. Основните изисквания за производителите е да доставят прясна, чиста, здрава и без ръжда продукция, продуктите да са с добър търговски вид. Не се допуска недобре развита или надвиаваща максималните размери продукция, както и замръзнала и грешно сортирана. Етикетирането трябва да е според изискванията на българското законодателство, пакетирана в чисти каси и кашони. Основен момент в договора за производство и доставка е например, че доставчикът трябва да е регистриран като търговец или земеделски производител, да има достатъчно площ, персонал, машини и оборудване, капацитет за сортиране и опаковане, както и възможности за доставка и планиране на седмични количества и промоционални активности.

Изпълнени договори за 2014 г. и подписани договори за 2015 г. 

 

Друг, макар и частен пример за развитието на българското земеделие, е българската компания „Гимел, която е най-големият производител на биокраставици в Европа. Общият обем на износа е над 8 000 тона биозеленчуци годишно. Най-голям дял в експорта заема пазарът в Германия, като там фирмата реализират 75-80% от продукцията. Българските биозеленчуци се изнасят още в Холандия, Чехия, Румъния и Скандинавските страни, а на фокус вече са и балканските страни.

Тези данни двете компании предоставиха по време на Информационен ден на Сдружението за модерна търговия, посветен на конкурентоспособните български производители. Български производители – партньори на търговските вериги изнасят свои продукти в над 45 страни в целия свят. Сред успешно реализираните на чуждите пазари продукти родно производство са макаронени изделия, зеленчуци, вина, битова химия, консерви, кроасани, халва, ядки, брускети и др.
 Снимка: Гимел


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg