EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

597 селфита годишно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

597 селфита годишно

mail06:30 | 23.12.2019прегледи 845 коментарикоментари 0


Селфито остава една от най-предпочитаните функции при смартфоните, сочи ново проучване. 85% от европейците споделят, че си правят повече селфита от когато и да е било преди. 35% казват, че според тях в бъдеще ще се комуникира единствено чрез изображения.

Бум на селфитата

Селфитата не са нов феномен, като най-големият им пик бе през 2013 г., когато Oxford English Dictionary избра „селфи“ за дума на годината. Всяка година европейците си правят по 597 такива снимки. Разглеждайки държавите поотделно, става ясно, че Испания е безапелационен първенец в региона със средно 728 селфита на човек, следвана от Италия (718), Германия (588), Франция (562), Холандия (520) и Англия (468). Противно на общоприетото схващане, проучването показва още, че мъжете във Великобритания и Холандия си правят повече селфита на седмична база от дамите.

Себеизразяване чрез селфита

Европейците споделят с роднини и приятели близо половината от всички снимки, които правят със смартфоните си (45%). Макар да им отнема едва 11 секунди да решат дали селфито им допада, те прекарват средно още 26 минути преди да решат да го качат в социалните мрежи. От една страна, това свидетелства за тенденцията да споделяме моменти от ежедневието си с околните, но от друга показва, че сме много внимателни и премисляме добре образа, който си създаваме онлайн.

Автентичното съдържание набира популярност

В унисон с глобалното движение срещу нереалистичните представи за красота, които се налагат, все повече европейци, особено тези между 16 и 29 години (63%), си публикуват селфита без грим и с популярния #nofilter хаштаг.

Добрият, лошият и злият – селфитата вече улавят всичко

Смартфоните са се превърнали в неизменна част от живота на почти всеки човек, а в резултат на това се появиха и съвсем нови селфи категории като „селфи след тренировка“, „селфи веднага след събуждане“, „селфи с домашния любимец“ и други. Проучването показва, че европейците са все по-склонни да споделят лични моменти от ежедневието си, загърбвайки опитите да представят само „перфектния живот“.

Природата срещу нощните клубове

Снимките сред природата са друг топ тренд, който се наблюдава през 2019 г. особено сред милениалите, които са силно ангажирани с въпросите, свързани с околната среда. Младите европейци са по-склонни да публикуват своя снимка сред природата, отколкото такава, на която се забавляват в нощен клуб – 62% ръст през 2019 г. спрямо 2014 г.

Силата на изображенията да променят мнения

61% от хората в Европа споделят, че публикуват снимки в социалните мрежи с цел да дадат гласност на въпрос или кауза, която е важна за тях и в която вярват. Повече от 50% признават още, че са променили мнението си по даден социален въпрос, след като са видели конкретна снимка онлайн.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg