EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

600 млн.лв. заем от Световната банка за железницата

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

600 млн.лв. заем от Световната банка за железницата

mail14:45 | 15.12.2010прегледи 820 коментарикоментари 0


Правителството одобри меморандум за разбирателство със Световната банка в подкрепа на железопътния сектор, съобщи финансовият министър Симеон Дянков, цитиран от БТА. Парите, които може да вземе Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) като инвестиционен заем, са до 460 млн. лева, а БДЖ - до 140 млн. лева, заяви Дянков.С документа правителството се задължава да има финансово стабилен железопътен сектор, който спазва строга фискална дисциплина, каза транспортният министър Александър Цветков.„Не говорим за съкращаване на хора от железниците, а за оптимизация, която включва освобождаване на хора в пенсионна възраст, както и възлагане на външни изпълнители на определени дейности като например почистването на вагоните“, каза Цветков. През последните години загубите на железниците са 218 млн. лв. Отделно 572 млн. лева са задълженията към банките и още 171 млн. лева - към доставчици. Годният железопътен парк и почивните станции на железниците са ипотекирани, каза Цветков. Той посочи, че с инвестиционния заем ще се подобрят скоростта и сигнализацията на влаковете. До 2013 г. българските железници трябва да излязат на положителен финансов резултат. Този документ дава реален шанс за стабилизиране и модернизиране на железниците, допълни Александър Цветков. Реформата в сектора вече дава своите първи резултати. БДЖ ще завърши 2010 г. с 10-15 млн. лв. по-добър финансов резултат, загубата на железниците вече намалява, каза министърът. Предвидената реформа до 2013 г. включва 100 мерки, които ще дадат финансов ефект от близо 83 млн. лева, каза транспортният министър. Ще уведомим Европейската комисия, че с този меморандум ще окажем държавна помощ за железниците, посочи Боряна Пенчева, зам.-министър на финансите. Преди няколко дни от КНСБ възразиха остро срещу условията за заема, според които се предвижда в БДЖ следващите няколко години да бъдат съкратени 2800 души, а в НКЖИ - 5065 или повече работници. От синдиката изтъкнаха, че през последните 3 години вече са направени съкращения в двете предприятия. Организацията предупреди, че са възможни стачни действия след 1 януари 2011 г.

Днес също така Министерският съвет одобри проект на Споразумение за сътрудничество при реализацията на дейности в рамките на Трансевропейската транспортна мрежа относно проучвания за развитието на железопътния Приоритетен проект 22 Атина-София-Нюрнберг/Дрезден, съобщи пресслужбата на Министерския съвет.Групата на високо равнище към ЕК идентифицира списък от проекти с най-голямо значение за развитието на Трансевропейската транспортна мрежа /TEN-T/. В списъка с приоритетни проекти са включени три проекта, засягащи пряко България. Приоритетен проект "22" обхваща железопътната ос Атина-София-Будапеща-Виена-Прага-Нюрнберг/Дрезден. На територията на България проектът включва модернизиране на железопътната линия Видин-София-Кулата. Изграждането на цялата железопътна ос ще подобри свързаността между отделните транспортни мрежи на базата на общи стандарти като системи за управление на трафика ERTMS, електрификация, удвояване на железопътната линия, максимална скорост от 160-200 км/ч. и др. Споразумението за сътрудничество ще съдейства за подготовката на проучвания, насочени към развитието на Приоритетен проект "22".

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1828