EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

6650 лева за рефинансиране на заеми

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

6650 лева за рефинансиране на заеми

mail16:30 | 21.11.2016прегледи 1453 коментарикоментари 0


В периода май-ноември 2016 г. беше отчетен значителен ръст на средната сума на молбите за потребителски кредити за обединяване на задължения. Повишението е с 1 325 лева, или 24,9% на годишна база. Така търсената средна сума достигна 6 650 лева. Делът на молбите за този финансов продукт нарасна с 5,7% в сравнение със същия период на 2015 г. Това показва третото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“, изготвен от водещата компания за потребителско кредитиране у нас БНП Париба Лични Финанси.

Друга важна тенденция, свързана с пазара на потребителско кредитиране, е значителният ръст на средните суми на молбите за други два от най-търсените кредити. При заемите за ремонт, които са най-често декларираната причина за кандидатстване, увеличението е с 18% на годишна база. Сумата на молбите за кредит за покупка на употребяван автомобил нарасна с 10,1% или 482 лева.

В периода май-ноември 2016 г. над 75% от молбите за потребителски кредити бяха за ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил. Средната сума на запитванията нарасна със 17,9% на годишна база. Това показва, че търсенето на потребителски кредити у нас расте значително.

Българите най-често кандидатстват за кредити за ремонт на дома и обединяване на задължения

Ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил са топ трите проекта, които българите желаеха да финансират с потребителски кредит в периода май-ноември 2016 г. Хората кандидатстваха и за заеми за пари в брой, лечение, покупка на обзавеждане, почивки, ремонт на кола и други. 

Ремонт на дома е най-често декларираното основание за кандидатстване за потребителски кредит. Според експертите този продукт е много популярен, тъй като хората могат да финансират множество дейности като вътрешни ремонти, изолация, подмяна на дограма, ремонт на покрив и т.н.

Българите кандидатстват за 6 650 лева, за да рефинансират заемите си при по-добри условия

Ръстът на дела на молбите за кредити за консолидация показва, че все повече хора рефинансират заемите си при по-добри условия. Клиентите могат да комбинират всички свои плащания в една вноска, да редуцират размера на месечните си плащания и да изберат сами падежната дата, според времето на получаване на заплата. С този продукт се избягва и плащането на няколко такси за превод към различни финансови институции като банки, лизингови компании и други. Всичко това води до оптимизация на семейния бюджет и личното време, тъй като плащането на няколко вноски означава повече такси и различни дати за превод на сумите.

Покупката на употребявана кола влезе в топ 3

В новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ покупката на употребяван автомобил влезе в топ 3 на проектите, за които се кандидатства за финансиране. Така бяха изместени заемите за пари в брой, които вече са на четвърта позиция. Това показва, че хората все повече ползват алтернативни финансови продукти.

Търсената средна сума на топ 3 от проектите нарасна със 17,9%

Трите топ проекта, за които хората кандидатстваха за финансиране формираха над 75% от молбите за потребителски кредит в периода май-ноември 2016. Средната сума на запитванията нарасна със 17,9% на годишна база.

Българите кандидатстват за кредити за ремонт на средна стойност 4 789 лева, което е ръст от 733 лева или 18% на годишна база. В новото издание на обзора средната сума на молбите за кредити за консолидация е 6 650 лева, докато в периода май-ноември 2015 г. беше 5 325 лв. Освен това се наблюдава ръст от 6,96% на средния размер на молбите за пари в брой, като търсената сума достигна 3 426 лева.

Ръстът на средните суми показва, че потреблението расте

Според експертите на компанията, ръстът на обема на молбите е знак, че потреблението расте. Българите се чувстват по-уверени по отношение на личните си финанси и кандидатстват за по-големи кредити за финансиране на сериозни проекти като ремонт на дома, покупка на по-скъпа кола или обединяване на задължения при по-изгодни условия.

Мъжете кандидатстват за кредити за колите

Демографските данни показват, че 69,3% от молбите за финансиране на покупка на употребяван автомобил са били подадени от мъже. Най-активни са били господата на възраст 20-39 години с 64% от заявленията. Мъжете са били най-активни и при кандидатстването за кредити за ремонт на кола, подавайки 77,2% от молбите.

Дамите най-често са кандидатствали за потребителски кредити за образование и лечение. Те са подали 66% о запитванията за обучение и 62% от молбите за медицински услуги.

Расте използването на иновативни канали за кандидатстване

В периода май-ноември 2016 делът на онлайн молбите за потребителски кредит нарасна със 7,7%, показват данните на БНП Париба Лични Финанси, България. Този ръст е за сметка на посещенията в търговски офиси, които намаляват със 7%. Най-често през интернет кандидатстват хората на възраст 20-29 години, като близо 45% от молбите на клиенти в тази група бяха подадени онлайн.

Най-често за кредит кандидатстват хората в големите градове

Новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ показва, че най-висока е кредитната активност в регион София с 18,9% от всички молби за периода. На второ място е Пловдив с 10,6% от запитванията. Следват Варна – 6,4%, Бургас – 4,2% и т.н. Най-слабо активни Търговище и Смолян с 1,2% и 1,1% от молбите.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1779