EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

67% от българите средно с 1,5 кредит

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

67% от българите средно с 1,5 кредит

mail12:03 | 25.11.2021прегледи 946 коментарикоментари 0


46% от българите са кандидатствали за кредит онлайн през 2021 г. Това показва, че тегленето на кредити през Интернет продължава да е по-предпочитаният подход. Данните са от скорошно онлайн проучване на кредитния пазар, подготвено от маркетингова агенция и изцяло финансирано от компанията за небанкови потребителски кредити Кеш Кредит. В него взеха участие немалък кръг от хора от градско население.

Проучването показва още, че през 2021 г. предпочитаният размер на кредит е 1000 лв. с период на връщане 6 месеца. Най-чести причини за тегленето му са: домакински консумативи (38%), ремонти дейности у дома (30%), разходи по колата (14%) и медицински разходи (12%). Макар 72% от хората да предвиждат да намалят харчовете си, ако има следващ локдаун, често се появяват разноски, които трудно могат да бъдат избегнати и изброените по-горе са именно такива.

Данните показват още, че 48% от българите обръщат най-голямо внимание на условията по кредита, когато настъпи моментът да избират компанията, на която да се доверят. Те се интересуват и правят сравнения къде условията са най-изгодни спрямо техния финансов профил и на база на това формират избора си. За 30% от потребителите водещ фактор са промоциите, а 29% се влияят от разпознаваемостта на компанията. Над половината от участниците в проучването биха взели кредит от същата кредитна институция, на която са се доверили и предходния път, което обаче не е сигурна индикация за лоялност. Причината е по-скоро предпазливостта и съмненията им, че друга компания може да предложи кредит със „скрити такси“, което неизбежно увеличава рисковете.

Уповавайки се на проучването, се формира още едно заключение: за 37% от българите основната причина да сменят компанията, на която първоначално са се доверили, са по-добрите лихвени такси. 23% от потребителите ще предпочетат конкурентна компания, ако намерят по-добри условия по кредита, а 21% биха били отблъснати от лошо обслужване и некоректно отношение на служителите.

Проучването сочи още, че 2/3 от анкетираните предпочитат да изплатят кредита си на равни месечни вноски, което индикира търсенето от клиента на сигурност и предвидимост – нещо напълно обяснимо, предвид вече 2-годишния живот в условия на пандемия.

Любопитен факт е, че в сравнение с преходни години, сега се наблюдава леко повишаване на интереса към стандартното офис обслужване при взимане на кредит. 33% от хората искат да имат реален контакт със служител на компанията, което се обяснява от чисто човешкото усещане за по-голямо доверие и прозрачност, които клиентът търси по време на пандемия.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1804