АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
7% ръст на потреблението на ток през ноември
ЕНЕРГО-ПРО регистрира повишено потребление на електрическа енергия през последните дни, когато температурите рязко се понижиха. Само в рамките на един ден среднодневните температури на територията на Североизточна България рязко се понижиха с близо 8 градуса – на 25 ноември те са били около 10,5 градуса, а на 26.11.2013 – около 3,7 градуса. Това неминуемо се отрази на потреблението на клиентите на електроразпределителното дружество. Данните на компанията сочат, че на 26 ноември, консумацията на електрическа енергия е нараснала с над 15 % спрямо предходните дни. През тези две денонощия тя е била малко над 18 700 MWh, докато на 25 ноември е била от порядъка на 16 200 MWh.
Общото количество електроенергия, което клиентите на ЕНЕРГО-ПРО са консумирали през месец ноември е с около 7 % по-високо в сравнение с потреблението през октомври.
Традиционно понижаването на температурите оказва влияние върху консумацията на електроенергия, особено когато тя се използва за отопление. Разбира се, потреблението на всяко домакинство е строго индивидуално и зависи от редица фактори – ефективността на уредите, индивидуалния стил и обем на потребление, се уточнява в съобщението на дружеството.
През зимните месеци най-голямо количество електроенергия при домакинствата се консумира за отопление и разходът за електричество в голяма степен зависи от ефективността на използваните отоплителни уреди. В случай че избраният за това уред е климатик, важно е да се знае, че неговата ефективност силно зависи от външната температура. Например, при положителни температури климатиците отдават по-голямо количество топлина от единица електрическа енергия т.е. при консумиран 1 киловат електрическа енергия, климатик от среден клас отдава около 3 киловата топлинна енергия. Голяма част от тези уреди намаляват ефективността си при понижаване на температурите под 2˚ С. При достигане на външната температура до стойности от около -10˚ С и по-ниски, консумацията на климатиците рязко се повишава.
Tweet |
|