EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

7-те приоритетни пътища за 2014-2020 г.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

7-те приоритетни пътища за 2014-2020 г.

mail09:10 | 07.05.2012прегледи 1273 коментарикоментари 0


Основните седем приоритета за изграждане на пътната инфраструктура на България за периода 2014-2020 г. вече са отпределени от МРРБ. Ето кои са те:
- ЛОТ 3 на Автомагистрала „Струма”
- Автомагистрала „Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък „Ябланица-Велико Търново” и участък 2 – скоростен път „Велико Търново-Шумен”)
- тунел под връх Шипка
- скоростен път „Русе-Велико Търново”
- скоростен път „Русе-Шумен”
- скоростен път „Видин-София”
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Ограниченото европейско финансиране налага приоритетно изграждане през следващия програмен период на петте обекта:
- ЛОТ 3 на Автомагистрала „Струма”
- Автомагистрала „Хемус” (участък 1 - автомагистрален участък „Ябланица-Велико Търново” и участък 2 – скоростен път „Велико Търново-Шумен”)
- тунел под връх Шипка
- скоростен път „Русе – Шумен”
- разширение на Западната дъга на Софийския околовръстен път.

Европейските средства обаче не могат да покрият реално изграждането на всички приоритетни проекти. Затова, естественият подход е да се търси алтернативно финансиране – чрез частни инвестиции на принципа на публично-частното партньорство, но без държавни гаранции. В момента се прави всичко възможно да бъде осигурено финансиране за един от основните приоритетни обекти - скоростният път „Русе-Велико Търново”, който на практика е част от трасето „Русе-Маказа” и коридор № 9. Този проект е избран, защото е рентабилен, и ще бъде реализиран само при реален инвеститорски интерес.

Тунелът под връх Шипка ще бъде построен основно с европейско финансиране. Чрез него ще бъде осигурена връзката между Северна и Южна България. Тя ще свърже Република Румъния с Република Гърция при ГКПП „Маказа”, където вече от българска страна е изградена прилежащата инфраструктура .

Ако се реализират спестявания от европейското финансиране, те ще бъдат използвани за изграждането на скоростен път „Видин-Монтана”. Той е част от коридор № 4. С изграждането му ще бъде завършено изцяло трасето „Видин-София”.

 


Тагове: път, строеж
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg