EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

70 години история на Ferrero

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

70 години история на Ferrero

mail17:30 | 23.12.2016прегледи 1715 коментарикоментари 0


Производителят на шоколадови изделия Фереро (Ferrero), който тази година става на 70 години, поглъща една трета от световното производство на лешници, а емблематичният му течен шоколад Нутела (Nutella) като количество се равнява всяка година на теглото на Емпайър Стейт Билдинг, информира Франс прес.

Историята на Фереро започва през 1946 година в малкото италианско градче Алба в северната област Пиемонте. Веднага след войната на сладкаря Пиетро Фереро му хрумнала идеята да използва лешници вместо шоколад - рядък и много по-скъп продукт, за да произвежда шоколадовия крем за мазане на филии. Така се ражда деликатесът, който няколко години по-късно ще се казва Нутела.

Сега всеки ден в огромния завод в Алба, с площ от 340 000 квадратни метра или колкото 50 футболни игрища, се произвеждат по два милиона бурканчета Нутела - от малки по 15-грамови до 3-килограмови буркани.
За да влезе човек в завода, трябва да обясни кой е и защо е дошъл. Не се разрешават телефони и фотоапарати. Задължително е носенето на престилка и санитарна шапка.

Предприятието е ултрамодерно, производствените линии са вътрешна разработка, дело на инженерите на компанията.

Рецептата за производството на Нутела грижливо се пази в тайна. Посетителят вижда само как кремообразната смес се излива в прозрачни буркани, които поемат след това по веригата за етикетиране.

Нещо магическо има обаче в производството на бонбоните Фереро Роше (Ferrero Rocher): бисквита във форма на купичка се пълни с Нутела, в средата се поставя цял лешник, след което се слепва с друга бисквитена купичка, за да се оформи топче, а то се овалва в настъргани лешници и шоколад - и всичко това се прави от машина.

Така всеки ден от фабриката в Алба излизат по двайсет и четири милиона бонбона Фереро Роше в пикови периоди, както е сега, преди Коледа. За всеки от тях се използват по четири лешника - един в средата и три за течния шоколад и обвивката. Това прави по 100 милиона лешника на ден само в това предприятие. А групата има 22 завода в цял свят, така че тя поглъща една трета от световното производство на лешници, подчертава директорът на Фереро в Италия Франческо Паоло Фулчи.

Що се отнася до какаото, третата по големина в света компания за сладкарски изделия купува по 120 000 тона зърна годишно.

Микеле Фереро, който почина през 2015 година, след като беше начело на предприятието в продължение на 40 години, беше обсебен от мисълта да се знае произходът на всяка суровина. Това е приоритет за Фереро от 70 години, изтъква Лоран Кремона, който отговаря за марката Нутела в цял свят.

За 10 години Фереро е удвоил оборота си до 10 милиарда евро, а служителите му са над 40 000. Продуктите му се продават в 170 страни, а Нутела има 32 милиона привърженици във Фейсбук.

Компанията е изцяло семейна собственост и винаги е страняла от борсата и от придобиването на други предприятия, развивайки се единствено чрез органичен растеж.

От 2014 година обаче тази стратегия беше променена, като Фереро купи първо турската група Олтан (Oltan), специализирана в доставката на лешници, а след това през 2015 година придоби британския производител на шоколади Торнтънс (Thorntons). Тази есен прибави в портфейла си и Делакр (Delacre) с прочутите му бисквитени пури - така наречените Руски цигари (Cigarettes Russes), за да стъпи и на пазара за качествени бисквити, който не е така пренаситен като шоколадовия.


Тагове: Ferrero, Nutella
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2044