EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

70 м от тунела Елин Пелин-Костенец прокопани

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

70 м от тунела Елин Пелин-Костенец прокопани

mail13:04 | 26.08.2021прегледи 849 коментарикоментари 0


Вече са прокопани първите 70 метра от най-дългия двутръбен железопътен тунел, изграждан досега в България. Той е с дължина 7 километра и е компонент от мащабния жп проект Елин Пелин-Костенец, чието изпълнение стартира преди малко повече от месец.

Това е един от важните стратегически проекти за България. „С реализирането му ще се подобри свързаността по основната жп магистрала от направлението Изток – Запад, която е част от европейския коридор Номер 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас. За това е важно да не се допуска забавяне, въпреки техническите и експлоатационните предизвикателства. Осъществяването на непрекъснат контрол върху целия процес също е от значение, за да се гарантира високо качество на строителството“, посочи транспортният министър Георги Тодоров.

Предвижда се тунелът да бъде завършен за 3 години. Технологията, по която се изгражда съоръжението, включва изпълнение по нов австрийски метод. Той е един от най-често използваните способи за тунелно строителство, осигуряващ гъвкавост и безопасност.

Освен дългия тунел, в момента се изпълнява още едно тунелно съоръжение, с дължина почти 1 км, обясниха представители на фирмата-изпълнител. Геологията на терена, в който се изпълняват тунелите е голямото предизвикателство, разказа ръководителят на проекта Пламен Митов. При всяка промяна на геоложките условия се определя и типът укрепване – по-тежко или по-леко. В процеса на работа то се променя. В тунелите се работи на денонощен режим и непрекъснато трябва да се взимат адекватни и бързи решения, обясни още Митов.

„Изкопава се един участък и в зависимост от геологията в момента, напредъкът трябва да бъде 1,5 до 2 метра. Веднага се извършва укрепване от гледна точка на безопасност, както за хората, така и за техниката.  До миналата седмица се работеше по механичен начин, с багери.  Вече се извършват взривни дейности, тъй като е достигната здрава скална маса. На всеки два метра се изчаква първо да излязат пушекът и вредните газове от взрива, изкопава се и се изнася материалът, прави се първото укрепване, полагат се мрежа, рамки и други. Това е цикличен процес на повторяемост, като най-важното е безопасността на хората, работещи на обекта“, каза Пламен Митов.

Железопътната линия от Елин Пелин до Костенец, с дължина 51 километра, е най-сложният участък от направлението София-Пловдив. За да се преодолее планинският терен, през който ще премине скоростната жп линия, почти половината от участъка ще се изгражда под земята. Предвижда се строителството на над 20 километра тунели и 3 километра мостове. Проектната скорост на новото трасе е до 160 км/ч за пътнически влакове и 120 км/ч за товарни.

Модернизацията на цялото трасе е на стойност 1,024 млрд. лева, които ще бъдат осигурени от две оперативни програми – Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 и Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1842