EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

70 хил. германски туристи през август

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

70 хил. германски туристи през август

mail13:08 | 08.08.2023прегледи 596 коментарикоментари 0


През август в България ще пристигнат около 65-70 хил. туристи от Германия, които ще направят около 400 хил. нощувки. Това каза в интервю за БТА Тихомир Патарински - българското аташе по туризъм в Германия. Той съобщи, че германските туристи имат интерес да комбинират морския с останалите форми на активен туризъм и допълни, че този тренд ще става все по-ясно изразен. 

Според Патарински германският пазар има потенциала да балансира заетостта у нас в крилата на сезона - април-май и септември-октомври, и по този начин да се реализира т. нар. разширяване на сезона. Години наред именно германците са тези, които откриват и закриват сезоните у нас, напомни туристическото ни аташе в Берлин. Затова според него активното присъствие на България на този пазар е важно и стратегическо по отношение на заетостта. 

Очакванията са ми тази година да имаме съпоставим летен сезон спрямо миналогодишния, като потенциалът за растеж и възстановяване на германския пазар е огромен, посочи още Патарински. 

Следва пълният текст на интервюто:

- Господин Патарински, какво показват данните към началото на август за интереса на германските туристи към почивка в България? 

- За България Германия е един от основните туристически пазари и ние работим активно по посока неговото възстановяване и надграждане. 

Имиджът на страната ни е основно като изгодна морска дестинация, предлагаща богато разнообразие от култура, природа, балнеология, вино, кухня и др. На всички тези допълнителни елементи ние се опитваме да наблегнем и откроим, за да поддържаме дестинацията ни конкурентоспособна спрямо останалите.

През месец август сезонът откъм резервации е ясен, остава да видим в края на септември и октомври тяхната реализация спрямо прогнозите. 

В момента върви договарянето между туроператорите и хотелиерите за следващия летен сезон 2024 г. През октомври предстои да излязат и каталозите и да започнат ранните записвания за догодина. Това се отнася както за морския туризъм, така и за тематичните продукти и здравния туризъм. 

- Колко души се очаква да пристигнат през август на почивка у нас по морето, колко са заявилите желание за такава във вътрешността на страната?

- Според данните, с които разполагам, през месец август ще дойдат около 65-70 хил. туристи от Германия, които ще направят около 400 хил. нощувки. 

Трудно е да се направи разграничаване по линията крайбрежие и вътрешността на страната и не бих искал да го правя. Хубаво е да разглеждаме дестинацията в нейната цялост. Има интерес към комбиниране на морски с останалите форми на активен туризъм и този тренд ще става все по-ясно изразен. 

В пика на сезона, разбира се, заетостта по хотелите е добра и от другите пазари. Но немският пазар има потенциала да балансира заетостта именно в крилата на сезона - април-май и септември-октомври, и по този начин да се реализира т. нар. разширяване на сезона. Години наред именно германците са тези, които откриват и закриват сезоните у нас.

Затова активното ни присъствие на този пазар е важно и стратегическо по отношение на заетостта. 

- Какви са данните за записванията в последния момент от този пазар?

- Тази година ранните записвания вървяха относително добре. През месец юни се получи едно забавяне и задържане на темпа на резервации, което е възможно да се дължи и на медийните публикации, свързани с язовира на р. Днепър в Украйна, но до отказ на резервации не се стигна. 

Това забавяне оказа съществено влияние на динамиката на резервациите в последния момент. Хотелите и туроператорите дават достатъчно отстъпки и атрактивни предложения, но като основно предизвикателство се очертават късият сезон и полетите до България.

Искам да отбележа, че тази година в Германия една от основните дискутирани теми по отношение на туризма е инфлацията. 

Въпреки че у нас цените на основните продукти и услуги се повишиха, в другите дестинации също се наблюдава покачване - особено цените на транспорта и услугите на място. 

Затова е много важно повишаването на цените да бъде успоредно с подобряването качеството на продукта. Това в бъдеще ще играе все по-решаваща роля при избора на дестинация, продукт или настаняване.

- Какви са Вашите очаквания за целия летен сезон за пазар Германия?

- В момента сме в пика на летния сезон и ни предстоят още два силни месеца, които ще се окажат решаващи за крайния резултат. 

Не бива обаче да изпускаме от фокус и останалите месеци, когато идват много самостоятелни туристи за градски туризъм, културни прояви и др.

Очакванията са ми тази година да имаме съпоставим сезон спрямо миналогодишния, като потенциалът за растеж и възстановяване на германския пазар е огромен.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg