EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

7000 са ползвали е-услугите на МТСП

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

7000 са ползвали е-услугите на МТСП

mail08:45 | 08.04.2020прегледи 9221 коментарикоментари 0


Близо 7 000 души са се възползвали от електронните услуги, които предлагат структурите към Министерството на труда и социалната политика (МТСП) от началото на извънредното положение. Агенцията по заетостта (АЗ) е обслужила по електронен път 1890 безработни.

В Агенция социално подпомагане са подадени 1042 заявления от граждани за детски, семейни помощи и за хора с увреждания, както и за винетки. Агенцията за хора с увреждания е обработила 146 електронни заявки, като в 115 от случаите са за актуализация на данните на регистрирани специализирани предприятия и кооперации на и за хора с увреждания.

До началото на април онлайн услугите, които Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) е предложила на гражданите са 182, като повечето от тях са свързани с правата на децата. На Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили 3350 обаждания, а броят подадени сигнали през март е 80. Това е най-високият брой получени сигнали за един месец от старта на линията. Консултациите за март са 935. За периода на извънредно положение ИА „Главна инспекция по труда“ (ГИТ) също е обслужвала хората предимно онлайн. Всички услуги, които ГИТ е предоставила през това време са 3394.

 

Освен електронните услуги, от полза на хората в извънредното положение са и телефонните линии, които предлагат подкрепа на гражданите. В колцентъра на МТСП на ден над 400 човека получават информация или психологическа подкрепа. От началото на извънредното положение до края на март на безплатния телефон - 0800 88 001, са постъпили 5262 обаждания. Гореща линия има и в АЗ, където се предлага консултация като дистанционен вариант на комуникация с хората. За периода от 13.03.2020 г. до 02.04.2020 г. са постъпили 1396 телефонни обаждания.

През същия период на официалната електронна поща на Агенция по заетостта са постъпили 1846 писма, касаещи същите въпроси. ДАЗД също помага на хората и чрез обработване на сигналите, постъпили на електронната им поща, които са 99, както и в секцията “Попитай тук COVID-19“ на уеб страницата на агенцията – над 35. Повечето от тях са свързани с въпроси за вируса и конфликти в семействата заради социалната изолация.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg