АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
732 млн. лв. струва лот 3.2 Крупник-Кресна
Предложението на „Пътпроект 2000“ ООД е класирано на първо място в конкурса за изработването на разширен идеен проект на автомагистрала „Струма“ в участъка Крупник - Кресна. Днес в Агенция „Пътна инфраструктура“ на публично заседание жури обяви резултатите от оценяването и класирането на конкурсните проекти и отвори плика със списъка и номерата на участниците в конкурса, които до момента бяха анонимни.
В конкурса за „Изработване на разширен идеен проект с парцеларен план за АМ „Струма“, лот 3.2, участък Крупник - Кресна, ляво платно с приблизителна дължина 23,8 км и обходен път на гр. Кресна - част от дясно платно с приблизителна дължина 5,45 км“ са подали документи двама участници. На първо място е класирано предложението на „Пътпроект 2000“ ООД, което получава 93,278 точки, а на второ е „Пътпроект“ ЕООД - 89,859 точки. Предложената от „Пътпроект 2000“ ООД проектна стойност за изграждането на участъка е 732 109 652,44 лв. без ДДС, а на „Пътпроект“ ЕООД 729 241 729,60 лв. без ДДС. Дружеството предложило по-висока цена е включило в проекта си подобрения на съществуващите в момента напречни връзки между двете платна към бъдещото трасе, обясни председателят на журито арх. Петър Диков, представител на Сдружение „Български форум за транспортна инфраструктура. Председателят на журито подчерта, че и двата идейни проекта са разработени на високо професионално ниво и за кратко време въз основа на тях може да се стигне до подготовката на следващия етап - технически проект.
Постъпилите конкурсни проекти са оценявани по предварително обявена методика за определяне на комплексната оценка. Тя включва количествени показатели, част от които е и проектната стойност на строежа. Най-високо е оценен проекта, който предлага максимално безопасно и устойчиво проектно решение. Геоложкият анализ на терена, през който ще премине трасето, е изключително важен компонент при подготовката и реализирането на сложен инфраструктурен проект, какъвто е лот 3.2 на АМ „Струма“. Целта на конкурса е агенцията да придобие разширен идеен проект с подробно геодезическо заснемане и инженерно-геоложко проучване и парцеларен план за този участък от автомагистралата, въз основа на който впоследствие ще може да се възложи проектирането на фаза технически проект и строителство на 23,8 км ляво платно на АМ „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна и на 5,45 км обходен път на гр. Кресна - част от дясно платно.
Като иновативно решение журито открои предложението на „Пътпроект 2000“ ООД за изграждане на виадукт при км 394+151.90, ляво платно, чрез изпълнение на конзолен монтаж с централен отвор от 302 метра. Подобни съоръжения са уникални, обясни членът на журито инж. Павел Диковски, представител на Българска браншова камара „Пътища“.
И двата екипа са се опитали да минимизират броя на съоръженията, които трябва да се изградят, тъй като те оскъпяват построяването на трасето като обем на инвестициите, но въпреки това тунелите и виадуктите са неизбежни поради сложността на терена през Кресненското дефиле, обобщи арх. Диков. Предложено е изграждането на общо 7 тунела - пет по лявото платно от трасето и два при обхода на Кресна.
Конкурсът се провежда с присъждане на награди за участниците. Наградният фонд е 2 500 000 лева за 3 награди – за първо място – 85%, за второ – 10% и за трето – 5%. Наградният фонд дава правото на възложителя проектът да бъде използван.
Предложенията на кандидатите, при запазване на тяхната анонимност, са разгледани и оценени от експертното жури, в което участват:
- проф д-р инж. Румен Миланов, представител на Университета по архитектура, строителство и геодезия;
- проф. д-р инж. Валентин Николов, представител на Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“;
- инж. геолог Радослав Върбанов, представител на Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“;
- проф. д-р Дилянка Безлова, представител на Лесотехническия университет, София;
- проф. Вълко Бисерков, представител на Института по биоразнообразие и екосистемни изследвания към БАН;
- арх. Петър Диков, представител на Сдружение „Български форум за транспортна инфраструктура“;
- инж. Иван Атанасов, представител на Камара на инженерите в инвестиционното проектиране;
- инж. Павел Диковски, представител на Българска браншова камара „Пътища“;
- инж. Мирослав Мазнев, представител на Камарата на строителите в България;
- инж. Петко Табаков, представител на Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“;
- Веселин Грозданов, представител на Клъстър „Зелен Транспорт“;
- инж. Елена Асенова, главен експерт в Дирекция ОППО в Агенция „Пътна инфраструктура“;
- Станислава Костова, главен юрисконсулт в Дирекция ОППО в Агенция „Пътна инфраструктура“;
Резервни членове на журито са:
- Доц. д-р инж. Чавдар Колев, представител на Висшето транспортно училище „Тодор Каблешков“;
- проф. дгн. инж. Михаил Гълъбов - представител на Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“.
Конкурсът се провежда с присъждане на награди за участниците. Наградният фонд е 2 500 000 лева за 3 награди – за първо място – 85%, за второ – 10% и за трето – 5%. Наградният фонд дава правото на възложителя проектът да бъде използван.
Tweet |
|