EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

75% от българите купуват въпреки високите цени

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

75% от българите купуват въпреки високите цени

mail17:15 | 03.05.2022прегледи 991 коментарикоментари 0


След последните две години и половина, изпълнени с ограничения, заради пандемията от COVID, Европа навлезе в следващ труден период. Въпреки инфлацията, голямата несигурност и прекъсванията във веригите на доставки, засягащи всички отрасли, потребителите в изследваните страни, с изключение на тези в Гърция, смятат да похарчат още повече за модните си придобивки през 2022 г. GLAMI проведе онлайн модно проучване* в девет европейски страни, за да проследи най-новите потребителски тенденции.

Българските клиенти са склонни да купуват, въпреки увеличението на цените

Въпреки че 73% смятат, че цените са се повишили до известна степен, последното модно проучване, проведено от GLAMI, показва, че 75% от българите планират да похарчат поне толкова или повече за модни продукти в сравнение с 2021 г. Само 12% от българите планират да спестяват и да харчат по-малко пари за дрехи и обувки, което е най-ниският процент сред деветте изследвани страни - Чехия, Словакия, Гърция, Румъния, Унгария, Хърватия, Словения, Испания и България.

Качество пред количество

По-голямата част от българските купувачи днес предпочитат качеството пред количеството, поради което 38% планират да си купят по-малко артикули, но от по-скъпи марки. Това също означава, че хората са загрижени за екологичния аспект и искат да купуват дрехи от устойчиви материи и да генерират по-малко отпадъци. Повече от половината от анкетираните са запознати с термина „устойчива мода “. Анкетираните посочиха популярните брандове adidas и Nike като „устойчиви“. Интересен факт е, че тези марки едва наскоро инвестираха в устойчиви колекции, за да постигнат по-голяма популярност сред потребителите си. Анкетираните обаче не споменават нито един от „утвърдените устойчиви брандове“, като например Patagonia или Veja.

Участниците в проучването посочват „високо качество и издръжливост“, „производствен процес, който не е вреден за въздуха, водата или почвата“ и „процес на получаване на материалите без пострадали животни“, като топ 3 на най-важните критерии, за да се счете даден продукт за устойчив.

Внимателни, но грижовни

Настоящата политическа ситуация направи клиентите доста внимателни и съзнателни относно избора си. Много българи осъзнават ефекта от близко случващите се военни действия и голяма част от тях помагат, като даряват дрехи, храна и консумативи на украинци. 30% са съгласни, че войната в Украйна е променила навиците им за пазаруване тази пролет и много от тях мислят да похарчат по-малко, за да спестят пари в случай на ескалация на ситуацията. Като се има предвид огромната инфлация и дезинформацията за положението в Украйна, е естествено хората да са загрижени за финансите си.

*Последното проучване е проведено в 9 европейски държави (Чехия, Словакия, Гърция, Румъния, Унгария, Хърватия, Словения, България, Испания) чрез интервюиране на повече от 26 000 потребители на GLAMI (2 443 в България) на възраст над 18 години. Онлайн въпросниците бяха попълнени през април 2022 г.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg