EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

80% от експорта на вино за Русия

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

80% от експорта на вино за Русия

mail07:00 | 13.05.2013прегледи 594 коментарикоментари 0


България изнася близо 65% от произведеното у нас вино, като 80% от експорта е за руския пазар, показват данните на Асоциацията на износителите на вино. За 2012 г. у нас са произведени 100 млн. литра. Балканите заемат пето място в света като производители и износители на вино след Франция, Италия, Испания и САЩ. България е най-силна в производството на червени вина, с които може да пробие на нови пазари. Интерес към българските вина проявяват в Канада, Индия, Сингапур. Интервю на Таня Харизанова, излъчено по БНР, с Галина Нифору, председател на Асоциацията на износителите на вино.

Ще извърви ли страната ни своя Ренесанс във винопроизводството?

Въпреки че през м.г. България е изнесла със 7,4 на сто повече вино, производството му заради кризата е сведено до нивото на 2005 г. Добрата новина е, че тенденцията за растеж е трайна. Основният проблем пред българските винари остава представянето и рекламирането на нашето вино в чужбина. Асоциацията на износителите на вино се е заела с нелеката задача да възроди имиджа на страната като производител на едни от най-качествените вина от земите на траките и бог Дионисий. Целта е те да се рекламират на най-атрактивните световни пазари, каквито са САЩ, Индия и Китай. Пример за възраждане на българската марка е виненият фестивал в Милано, където са участвали 30 балкански изби, от които 12 български. По време на Grand Balkan Wine Tasting българските вина от сорта Мелник и Мавруд са обрали овациите на експерти и дегустатори.

Къде изнасяме вино и кои страни проявяват интерес към него?

Въпросът е не кой проявява интерес, а къде ние бихме искали да изнасяме, защото по света има море от вино Изследвали сме пазарите, които са атрактивни за нас и които са развиващи се във винената консумация, като САЩ, Япония, Хонконг, Индия, дори Бразилия и Мексико. Това са по-интересните страни, към които трябва да се насочим. Европейският пазар е доста наситен и е много трудно да се пробие. Разбира се, изнасяме за Скандинавските страни, Белгия, Германия, Англия, но вече не в такива големи количества, както преди. Виното, което експортираме за пазарите в Полша и Чехия, е в доста нисък ценови сегмент. Най-големият пазар за българските винопроизводители остава Русия, но и там изнасяме евтини вина. Затова трябва да променим имиджа на България и да се позиционираме в по-високите сегменти, за да могат нашите производители да печелят.

Винените експерти се обединиха преди година около идеята виното от региона на Балканите да се популяризира под обща марка при съвместно излизане на международните пазари. Това е и целта на втория Балкански винен конкурс и фестивал, който ще се проведе от 16 до 19 май в София. Повече от 60 изби от 10 държави ще се включат в международния конкурс. Българските участници ще са около 50, и то едни от най-добрите винопроизводители. Тази година форматът се разширява, защото в надпреварата за приза ще участват вина и от Армения, Грузия, Унгария, Чехия. Журито ще бъде съставено от световноизвестни експерти от над 15 страни, сред които САЩ, Русия, Гърция, Англия.

За първи път през тази година ще има търговска дегустация за вносители, търговци, винени блогъри, експерти, чуждестранни и български медии. Целта е да се подпомогнат сделките и контактите между производителите и вносителите на вино. За участие в тази дегустация вече има записани бизнесмени от Канада, Индия, Сингапур, Китай, Япония, Великобритания, Белгия. Това са ключови пазари за българските вина и фестивалът е мястото, което може да отвори нови врати за експорта им по света. По време на форума ще има богата съпътстваща програма, балканска кухня, балканска музика. Въобще, София ще стане винената столица на Балканите.

Каква е ползата винопроизводителите от региона да излизат съвместно на другите пазари?

Ние тепърва прохождаме в създаването на единен балкански бранд. Това ще бъде по-дълъг процес и се надяваме идеята да се получи. Когато изпращаме каталога на наградените винарски изби по вносителите от целия свят, на тях им е по-лесно да приемат вината от нашия регион като нещо цяло. Защото това е едно наистина изключително разнообразие, нещо, което е по-интересно и за техните пазари. Мисля, че сме на правилния път. А България чудесно стои на балканската винена карта, най-вече с прекрасните си червени вина.
 


Тагове: вино, износ
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg