АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
9 метра на ден се прокопава в метрото
Договорите, които сключва нашето правителство са с ясни клаузи и се реализират по график. Това е разликата между сегашния кабинет и предишния. В нашия договор може да има забавяния при изпълнението, само в случаи на извънредни ситуации, като земетресения, например, това заяви премиерът Борисов, след като даде старт на дейността на тунелопробивна машина за разширение на софийското метро в участъка от Пътен възел ”Надежда” до бул. „Патриарх Евтимий” от втори метродиаметър. Той е убеден, че за да бъде силна България, са й нужни стабилно правителство и огромни проекти, каквито се осъществяват в момента.
Размерът на инвестициите за реализацията на проекта, включен в ОП "Транспорт", възлиза на 247 млн. евро, от които 185 млн. евро от ОП "Транспорт" и 62 млн. евро местно съфинансиране.
Борисов допълни, че до 2012 година в столицата ще бъде готов 11 - километров участък от метрото. Над 500 000 души на ден ще се придвижват с този вид транспорт в София, изграждат се подземни паркинги, всеки с около 600 места за паркиране и най-важното е, че имаме 100 % финансиране на проектите.
Строителството на разширението на метрото се извършва съгласно одобрените графици. До месец февруари 2010 г. са изпълнени и разплатени 74 млн. евро, т. е. 29,9 % от договорените средства, като в момента се подготвят за проверка изпълнените работи през м. март.
На участъка от трасето от пътен възел Надежда до бул. П. Евтимий за 15 месеца ще се изпълнят двупътни тунели с дължина 3,8 км. Дълбочина на работа е от 9 м до 23 м. Средният темп на напредък на тунелните работи е 9 метра на ден. Строително-монтажните работи ще се извършват непрекъснато на три смени, 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата без да се влияе на живота на града.
Tweet |
|