EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

92% виждат следващите си 5 години в България

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

92% виждат следващите си 5 години в България

mail16:05 | 26.06.2023прегледи 456 коментарикоментари 0


Aгенция за онлайн маркетингови проучвания JTN и Bulgaria Wants You проведоха национално-представително проучване през м.май 2023г. за тенденциите в нагласите на младите българи по отношение на бъдещето им в личен и професионален план.

Резултатите недвусмислено показват, че огромното мнозинство (92%)  виждат следващите си 5 години в България. Много от тези хора имат близки на различни позиции и в България и извън и виждат какво е постижимо за българи в чужбина и за българи в България. В днешно време немалко работодатели предлагат различни варианти за живот в друга държава, работа от различни държави в различен момент. Оттам идва и все по-осъзнатата борба за лично утвърждаване чрез по-добро образование, повече работа и активно развиване на кариерата.

Прави впечатление, че запитаните до 35 годишна възраст са много по-склонни да разчитат на собствени сили - 79% казват, че сами носят отговорност за успешното си развитие в кариерата, а 51% посочват, че са готови да жертват от личното си време за професионалната си реализация. Две трети от анкетираните не считат, че образованието гарантира намиране на добра работа в България.

От данните става ясно, че запитаните са много по-наясно с целите си за близките 5 години и са готови да вложат повече от 40 часа седмично в работа, за да ги постигнат. Знаят какво очакват от работодателите си и ценят труда си – месечна заплата от 1000 лв определят като твърде ниска, за да започнат работа, а като желано възнаграждение в близката една година посочват малко над 4000 лв (след данъци). Прави впечатление, че очакванията на жените по отношение на заплащането са между 14% и 36% по-малки от тези на мъжете.        

Адекватната заплата е посочена като най-важен фактор за комфорт на работното място от 68% от анкетираните. След това идват приятната и приятелска работна среда (45%), добър баланс работа – личен живот (43%) и гъвкаво работно време (41%).  Всеки втори от анкетираните твърди, че би се завърнал да живее в родния си край, ако му бъде предложено адекватно работно място. 43% от запитаните планират да стартират собствена компания, защото смятат, че е по-перспективно от това да са служители, а 26% твърдят, че предпочитат да са инфлуенсъри пред работа на заплата.

Младите хора на възраст 18-35г очакват работодателите и Държавата трябва да се разберат за работещи начини за постигане на адекватно заплащане (общо 70%). Общо 85% не чувстват, че могат да разчитат на Държавата за сигурност при загуба на трудоспособност или за пенсия.

Най-сериозните очаквания към Държавата са за постигане на икономически растеж и добро качество на живот в страната.  Хората под 35 години са видимо по-готови да поемат лично отговорност и да се нагърбват със задачи извън тясно личния си интерес.

По отношение на личния си живот 78% от анкетираните споделят, че искат да имат дете в следващите 5 години и като основни фактори за решение да станат родители посочват фактори като доверие в човека до тях (45%) и стабилност на доходите (46%).

В личен план финансовите въпроси са много под нематериалните измерители на щастие – 65% определят като най-важен фактор обичан човек до себе си, 47% поставят родителството на първо място, здравето е най-голям приоритет за 46%, а финансовата стабилност е най-важна за 35% от анкетираните.

-----------------

Проучването е проведено сред 500 мъже и жени на възраст 18-35 години, балансирани, спрямо национална представителна извадка по пол, възраст, местожителство и размер на населеното място и се реализира със собствени средства на агенция JTN. Теренната работа е била в периода м.май, със собствен онлайн потребителски панел JTN Panel, по методологията CAWI (Computer Assisted Web Interviewing). Всички набрани данни са верифицираци с технологично-аналитичния метод Field Detective, собствена разработка на JTN и водеща система в сферата на CAWI проучванията.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg