EUR 1.9558
USD 1.7217
CHF 2.1051
GBP 2.2776
CNY 2.3593
you tube
mobile version

Alstom доставя на България 35 електрически влака

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Alstom доставя на България 35 електрически влака

mail17:45 | 28.04.2025прегледи 110 коментарикоментари 0


Световният лидер в областта на интелигентната и устойчива мобилност Alstom, който е и лидер на консорциума BULEMU, подписа договор с Министерство на транспорта и съобщенията на България за доставка на 35 електрически междурегионални влака Coradia Stream, включително и за 15-годишната им поддръжка. Общата стойност на договора възлиза на 720 млн. евро, от които делът на Alstom е 600 млн. евро. Консорциум BULEMU е съставен от Alstom и местната компания РВП Инвест, която ще осигури базата за поддръжка.

35-те междурегионални електрически мотрисни влака (ЕМВ) ще бъдат първите, предоставени от Alstom за пътнически превози в България, както и първите електрически междурегионални влакове, закупени в страната през последните 20 години. Влаковете ще бъдат използвани за обслужване на пътнически и бързи влакове с времепътуване до 4-5 часа.

"Новите електрически междурегионални влакове Coradia Stream за България ще допринесат за по-модерен и устойчив транспорт в страната -  в съответствие със стремежа ни да бъдем водеща компания  по пътя към по-екологична и интелигентна мобилност в световен мащаб. Радвам се, че нашите междурегионални влакове Coradia, оценени в толкова много европейски страни, ще се движат и в България. Този договор допълва портфолиото от решения на Alstom в България, от сигнализацията и инфраструктурните проекти до пътническите влакове и възможностите за поддръжка", заяви Джан Лука Ербачи, президент на Alstom Europe.

“Тези влакове ще позволят провеждането на държавната политика в областта на пътническите железопътни превози, която цели привличането на повече пътници, чрез по-редовно обслужване с повишено качество и комфорт на услугата и намаляване на емисиите”, заяви Гроздан Караджов, заместник министър-председател и министър на транспорта и съобщенията на България.

"Щастлив съм, че днес можем да представим на пътниците в България предимствата на модела Coradia Stream, базиран на най-новите технологии на Alstom. Пътниците в Италия, Нидерландия и много други европейски страни, а съвсем отскоро и в Румъния, вече могат да се възползват от предимствата и комфорта на тези мотриси. Coradia Stream е модерно и устойчиво мобилно решение, подходящо за 21 век", заяви Габриел Станчу, генерален директор на Alstom за Румъния, България и Молдова.

Разработените специално за европейския пазар междурегионални влакове Coradia Stream са оборудвани с  Европейската система за управление на железопътното движение (ERTMS)  ниво 2[1] и отговарят на европейските стандарти (EN), както и на техническите спецификации за оперативна съвместимост (ТСОС). Те осигуряват възможност за работа с всички основни европейски електроразпределителни мрежи. Максималната скорост на влаковете ще бъде 160 км/ч.

 

Всяка мотриса ще разполага с шест вагона с общ капацитет от над 320 места и 100 % нисък под, който осигурява лесен достъп за пътниците. Ще има по две входни врати от всяка страна на средните вагони и по една врата от всяка страна на крайните вагони. Системата за информация на пътниците ще включва както аудио, така и динамични визуални дисплеи. Всеки вагон на влака ще бъде оборудван с големи багажни рафтове.

Междурегионалните влакове Coradia Stream ще бъдат оборудвани и с цифрова система за отчитане на пътниците с изключително прецизни сензори, както и  контакти за зареждане на електронни устройства. Всеки влак ще разполага с четири модерни тоалетни с контролирани емисии, равномерно разпределени по дължината на влака, като една от тях ще бъде предназначена за хора с ограничена подвижност. Ще бъдат обособени места за превоз на велосипеди и детски колички. Финалният вид, цветовете и покритията ще бъдат изцяло персонализирани в съответствие с изискванията на възложителя по време на етапа на проектиране.

Влаковете са част от серията регионални влакове Coradia на Alstom, които демонстрират ефективна и надеждна работа в цяла Европа вече повече от 30 години. Досега Alstom е продал над 4000 регионални влака Coradia в цял свят. Няколко европейски държави, сред които Дания, Франция, Германия, Нидерландия и Испания, вече се възползват от тяхната ефективност и комфорт.

Общо над 700 регионални мотриси Coradia Stream вече са поръчани в Италия, Нидерландия, Дания и Румъния. Влаковете в Италия са в експлоатация от средата на 2019 г., което е доказателство за тяхната сигурност. В Румъния Coradia Stream започна да обслужва пътници през ноември 2024 г. Coradia Stream предлага и беземисионни решения като задвижване с батерии и водород за неелектрифицирани линии.

Заедно с РВП Инвест, Alstom ще осигури безопасната и надеждна експлоатация на влаковете чрез услуги за цялостна поддръжка. Програмата за поддръжка включва дейности по превантивна поддръжка, планови и основни ремонти, както  и аварийни ремонти за период от 15 години.

Портфолиото от решения FlexCare™ на Alstom издига железопътните активи на следващо ниво с адаптирани и гъвкави услуги за всеки етап от жизнения им цикъл. От експлоатацията и поддръжката на влаковете до доставката на резервни части, основен ремонт и модернизация, Alstom подкрепя собствениците на активи в постигането на най-висока ефективност на подвижния състав.

В България Alstom предоставя услуги по поддръжка на парка на националния пътнически железопътен оператор БДЖ, както и модернизация на железопътната инфраструктура в рамките на няколко текущи проекта, един от които вече е завършен и е в гаранционна фаза.

Най-мащабният до момента договор за доставка на нови влакове беше подписан в Министерския съвет в присъствието на премиера Росен Желязков и тримата вицепремиери Томислав Дончев, Гроздан Караджов и Атанас Зафиров. Инвестицията е на стойност над 1 млрд. лева и предвижда доставката на 35 едноетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака. 

Министър-председателят Желязков изтъкна, че по този начин правителството не само работи за обновяването на материалната база на железопътния транспорт в страната, но също спасява ресурс по Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ).  12 от влаковете ще бъдат финансирани от НПВУ на стойност 363 млн. лева, а 23 влака на стойност над 696 млн. лева ще бъдат включени в Социалния план за климата на Република България.

    „Предстоят сложни задачи, които са свързани с бенефициентите, с преструктурирането на Български държавни железници и с осигуряването на необходимия ремонтен капацитет и ресурс от страна на държавата, с навременната доставка на влаковете“, посочи още премиерът Желязков. Министър-председателят акцентира също върху необходимостта от реформа на бизнес процесите в българските железници в условията на предстоящите предизвикателства през следващите години.

 Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов, който подписа договора от страна на правителството, изрази очакване, че ще бъдат решени почти две трети от необходимите нужди на България от нов подвижен състав. Целта е българският железопътен транспорт да стане по-привлекателен, околната среда по-чиста и българските граждани по-доволни от комфорта и от сигурността, в която ще пътуват. 

Вицепремиерът посочи, че влаковете са оборудвани с най-високото ниво на сигурност и ще обслужват не само регионални направления, но и такива от средно разстояние, в които времепътуването е около 4-5 часа. Всеки влак е с шест вагона и с по 351 места. Караджов специално благодари на ЕК за проявената гъвкавост, давайки възможност първите 12 влака, които ще бъдат доставени до август следващата година, да са 100% за сметка на европейските средства.

Този проект е изключително важен за България и за нас, защото е от значение за устойчивата свързаност, заяви Габриел Станчу, изпълнителен директор на компанията „Алстом“ за Румъния, България и Молдова. Станчу отбеляза, че влаковете са с доказана надеждност и ефективност. От този модел по света са продадени над 4000 влака. Електрическите мотриси предлагат не само комфорт, но също така намаляват въглеродния отпечатък, изтъкна още Станчу и добави, че благодарение на тази технология се допринася за опазването на околната среда.

---------------------------

[1] Европейската система за управление на железопътното движение е едно от най-мащабните внедрявания на цифрови технологии в железопътния транспорт, чиято цел е да замени различните национални системи за контрол и управление на влаковете в Европа. При ETCS ниво 2 данните се предават по радиовръзка към влака чрез GSM-R


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg