АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
BASF инвестира в батерии за електромобил
18:10 | 11.07.2011 1351 коментари 0
През следващите 5 години BASF ще инвестира над 100 милиона евро в проучването и развитието на материали за батерии, съобщи компанията. Част от инвестицията е вложена в изграждането на производствено предприятие за съвременни катодни материали в Илирия, Охайо. Новата инсталация, на стойност над 50 млн. долара, е предназначена да снабдява пазара с катодни материали за производството на вискококачествени литиево-йонни батерии от средата на 2012г.
Новите материали предлагат концепции за по-мощни батерии. Освен иновативни материали за катоди, BASF наскоро започна програма за разработване на електролити, които също са в основата на производството на батерии. „С навлизането в сферата на електролитите ние разширяваме нашето портфолио от иновативни решения за по-висока производителност на литиево-йонни батерии. Като бъдещ системен доставчик, ние ще имаме възможността да подкрепим конкурентоспособността на нашите клиенти в сферата на електромобилността”, заяви д-р Андреас Краймайер, член на Борда на изпълнителните директори и изпълнителен директор на проучванията на BASF SE. Едновременно с развитието на литиево-йонните батерии, включващо решения за аноди и сепаратори, BASF развива и проучването на литиево-серни и литиево-въздушни батерии. За да се компенсира допълнителното тегло на батерията, което е около 200 кг., теглото на електрическите автомобили ще бъде намалена чрез олекотяване на самата конструкция. Това поставя нови изисквания към използваните материали, включително напълно нови изисквания за температурна устойчивост, електромагнитна защита и пожароустойчивост. Пластмасата вече допринася за намаляване теглото на автомобила, като се използва в конструкцията на шасито, на интериора и на двигателя. Необходими са и нови идеи за мултифункционални олекотени конструкции. Така например BASF работи върху бързо втвърдяващи се епоксидни смоли, полиуретанови и подсилени с влакна полиамидни смоли за конструкции, които да се използват за олекотяване. Тези материали, използвани в конструкцията и шасито, могат да намалят допълнително теглото на електромобила от 100 до 150 кг. Компанията има и решения за подобряването на топлинното регулиране в електрическите коли. „През лятото климатикът на колата поглъща допълнителна енергия и така се намалява пробега”, обяснява Краймайер. Пигменти, отразяващи инфра-червените /слънчеви/ лъчи, използвани във вътрешната облицовка и лаковото покритие на автомобила, предпазват от повишаване на вътрешната температура. За разлика от двигателя с вътрешно горене, който произвежда допълнителна топлина през зимата, електрическият двигател консумира повече ел. енергия, за да затопля купето. За да се намали високата конусмация на енергия е необходима топлоизолация от високоефективни пяни. Това също ще повиши пробега на колата.”Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg