АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Billa България: Купуват се базови продукти
08:00 | 05.04.2020 10447 коментари 0
Европа затвори граници, спря производства, а гражданите на Стария континент бяха призовани или принудени да останат вкъщи, докато премине кризата. Сред малкото, които продължават да работят на пълни обороти са търговските вериги.
Какви са предизвикателствата пред Billa България - отговорите специално за EconomyNews.bg: Изпитвате ли затруднения и какви заради ограниченията и затворените граници и затегнатия режим на придвижване на хора и стоки? Срещаме някои предизвикателства, но те не влияят на наличността на артикулите в нашите магазини, заради разнообразния асортимент, който предлагаме. Липсата на персонал и затрудненията по границите са в основата на това доставчици от страни като Испания, Италия, Франция и Турция да отказват да превозват стоки. Ограниченията и мерките по границите са причина да има и забавяне на вноса на суровини и материали за опаковане при някои български доставчици. Наблюдаваме и частично забавяне на доставките към складовете и магазинна мрежа, заради контрола на достъпа между областните градове. Земеделският министър Танева призова да се зарежда приоритетно родна продукция – прави ли се това и промени ли се делът на български стоки в магазинната мрежа? Работа с български производители и български доставчици е част от стратегията на BILLA България. Компанията ни се стреми да стимулира родното производство и да представя предимствата на българските продукти на потребителите от години. Веригата ни дори предлага собствени български марки като плодовете и зеленчуците от “BILLA Градини” и месо с гарантиран произход под марка “Българска ферма”. Доминиращо е присъствието на български асортимент в категории като млечни продукти, колбаси, свежо месо, плодове и зеленчуци, хляб и хлебни изделия, както и при сладки изделия, основни храни и консерви. Въпреки това някои български производители изпитват трудности с производството си, защото са зависими от внос на основни компоненти или суровини, или пък имат ограничен ресурс за производство и не могат да отговорят на високото търсене на пазара. Имате ли наблюдения за промяна на потребителското поведение и търсене – подобно на Франция например, където има рязък скок на потреблението на местна продукция от началото на кризата с коронавируса. Не се забелязва ръст на потреблението, който да е конкретно предизвикан от страната на произход на конкретни продукти. Клиентското търсене е насочено главно към базови продукти, като основни храни, консерви, месо, сирене и млечни продукти. Забелязва се спад в потреблението на луксозни стоки, сезонен асортимент и шоколадови изделия. Сериозен ръст се наблюдава и в потреблението на продукти за хигиена с антибактериално/биоцидно действие. Що се отнася до плодове и зеленчуци, там търсенето е насочено към моркови, картофи, лук, чесън, джинджифил и лимони.Следва: Какви са проблемите пред Т Маркет?
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg