EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

BILLA България произведе 4 млн. кВч енергия

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

BILLA България произведе 4 млн. кВч енергия

mail15:05 | 31.10.2024прегледи 78 коментарикоментари 0


През 2023 г. BILLA България произведе 3.9 млн. кВч електроенергия от собствени фотоволтаични инсталации. Това се равнява на средногодишното потребление на повече от 1 000 домакинства. Ръстът в производството в сравнение с 2022 г., когато бяха произведени 32 641 кВч, е над 100 пъти.

Този резултат беше постигнат благодарение на инвестиции от над 3.2 млн. лв. в осигуряване на чиста енергия за магазините и логистичната база на BILLA. Така, към края на 2023 г., над 10% от потреблението на първата международна ритейл веригата в България е от собствени ВЕИ системи.

Благодарение на инвестициите във ВЕИ системи, в подобряване на енергийната ефективност, във въвеждане на СО2 базирани охладителни системи и на високоефективни ОВК решения, въглеродните емисии от дейността на BILLA през 2023 г. са с 34% по-малко в сравнение с 2012 г. Спадът е особено впечатляващ при въглеродните емисии от хладилни агрегати.

За изминалата година беше регистрирано намаление от 43% в сравнение с 2022 г. и от цели 78% спрямо 2012 г. Това са важни стъпки към постигането на амбициозните цели за ограничаване на парниковите емисии с 30% до 2030 г., спрямо нивата от 2019 г., и постигането на пълна климатична неутралност до 2040 г.

Това са някои от акцентите от шестия Доклад за Устойчиво развитие на BILLA България. Той обхваща периода 01 януари – 31 декември 2023 г. и е създаден на базата на доброволните GRI 2021 Standards и е съобразен с Директивата за корпоративно отчитане на устойчивостта, CSRD, на ЕС.

60% по-малко хартия за етикети

Важна част от политиките за устойчивост на компанията, наред с повишаването на енергийната ефективност и използването на „зелено“ електричество, е и опазването на природните ресурси. През 2023 година успешно приключи проектът за замяна на хартиените етикети с дигитални. Благодарение на тази инвестиция от над 15 милиона лева, потреблението на хартия за етикети в магазините беше редуцирано с 60%. Друг важен ефект е и подобреното клиентско изживяване, тъй като електронните етикети се управляват централно и така се намалява възможността за грешка.

По отношение на опазването на ресурсите, компанията стартира и програма за въвеждане на „умни“ системи за управление на водата, които за базирани на IoT технологии. Плановете на компанията са до 2027 г. всички магазини да са оборудвани с иновативната технология и така да бъдат спестени минимум 15% от използваната вода на годишна база.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg