EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

BMW работи по водороден модел

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

BMW работи по водороден модел

mail11:30 | 29.12.2022прегледи 2044 коментарикоментари 0


Въпреки че все още не е ясно дали автомобилите, задвижвани от водородни горивни клетки, ще бъдат пуснати на пазара, германската корпорация BMW продължава с производството на лимитирани серии от своя "водороден" модел BMW iX5, предаде ДПА.

Сглобяването на тестовите превозни средства, задвижвани с водород, се извършва в Центъра за научни изследвания и иновации (FIZ) в Гархинг, северно от Мюнхен.

Това е първият високопроходим спортен автомобил (SUV), оборудван с технологията за водородни горивни клетки, който вече е преминал през интензивна тестова програма.

Моделът BMW iX5 ще бъде представен от пролетта на 2023 г. в някои региони като пример, че е възможно да се движим с автомобил, който не отделя вредни емисии от въглероден диоксид в атмосферата.

"Водородът е универсален енергиен източник, който играе ключова роля в процеса на постигане на климатична неутралност", отбелязва Франк Вебер, член на управителния съвет на BMW и ръководител на отдела за развойна дейност на корпорацията. "Убедени сме, че в бъдеще водородът ще играе много по-съществена роля за нашата мобилност".

BMW разглежда своята технология за водородни горивни клетки като полезна допълнителна алтернатива на стандартните електрически автомобили. Това важи особено за клиенти на корпорацията от региони, в които все още липсват достатъчно зарядни станции за електромобили.

Горивната клетка генерира електрическа енергия посредством химическа реакция. Тя не се изтощава и не изисква презареждане, пише ДПА и допълва, че водородът може да бъде използван и при класическите двигатели с вътрешно горене. 

Заводът на BMW в САЩ доставя базовите автомобили за "водородния" модел, който е разработен върху платформата на BMW iX5. Те са оборудвани с нова подова конструкция, която дава възможност да бъдат монтирани два водородни резервоара.

Специфичните за този модел 12-волтови и 400-волтови електрически системи, високоефективната батерия, електрическият двигател и горивната клетка се интегрират при сглобяването на колата към стандартните автомобилни части.

Електрическият двигател на модела е базиран на технологията BMW eDrive от пето поколение, която се използва и при електрическите, и при plug-in хибридните модели на BMW.

Почти сигурно е, че предстои по-масовото използване на камиони и автобуси, задвижвани чрез водород, но на фона на недостига на енергия и растящите цени на електроенергията, е все по-вероятно прилагането на този вид гориво и при автомобилите за лично ползване, отбелязва ДПА.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg