АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Boeing, Renault с големи съкращения
"Боинг" (Boeing Co) заяви, че елиминира повече от 12 000 работни места в САЩ, включително съкращаване на 6 770 работници, тъй като най-големият американски самолетопроизводител се преструктурира заради силно негативното въздействия на пандемията от коронавирус. Компанията също разкри, че планира "няколко хиляди оставащи уволнения" през следващите няколко месеца, но не уточни къде ще бъдат направени те. През април "Боинг" обяви, че до края на 2020 г. ще намали 10% от работна си сила в световен мащаб, която възлиза на около 160 000 служители.
Компанията вече заяви, че е одобрила 5 520 от нейните американски служители да бъдат доброволно съкратени и те ще напуснат "Боинг" през следващите седмици. В същото време обаче компанията разкри, че до дни ще уволни принудително и 6 770 свои работници.. Целта е да бъдат намалени разходите, тъй като "Боинг" е изправен пред силен спад в търсенето на самолети заради пандемията на коронавирус.
През април компанията отчете нула поръчки за втори път тази година, като в същото време клиенти на "Боинг" анулираха още 108 поръчки за принудително приземения модел 737 MAX, което доведе до най-лошият старт за годината от 1962 г. насам. Това наложи през миналия месец "Боинг" да набере средства за 25 млрд. долара чрез облигационна оферта, което позволи на компанията да избегне поне временно взимане на държавна помощ.
--------------
Renault ще съкрати над 14 000 работни места в рамките на три години като част от плановете си за намаляване на фиксираните разходи с над €2 млрд. Френският производител на автомобили посочи, че около 4 600 от засегнатите от съкращения работни места ще бъдат във Франция и над 10 000 в световен мащаб. Проектопланът на компанията, чиято приблизителна цена на изпълнение възлиза на €1,2 млрд., ще доведе до намаляване на глобалния производствен капацитет до 3,3 милиона превозни средства до 2024 г. спрямо 4,0 милиона през 2019 година, както и спиране на планираните проекти за увеличаване на капацитета на автомобилните фабрики на Renault в Мароко и Румъния. Целта е да се спестят разходи за около €650 млн., около €700 млн. от поддържащи функции и приблизително €800 млн. от инженерни разходи.
Tweet |
|