АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Boris bikes вместо скъп билет в Лондон
"Boris bikes" се разпространяват все повече в Лондон. Велосипедите под наем, наречени на името на кмета Борис Джонсън, са честа гледка в източната част на британската столица, съобщи транспортната компания TfL, цитирана от AFP. Нови 2300 велосипеда ще бъдат пуснати в употреба, с което общият им брой ще достигне 8000, разпределени из 570 станции в Лондон. Мрежата с официално наименование Barkleys Cycle Hire, спонсорирана от едноименната банка, вече покрива 65 квадратни километра, разпростирайки се на Изток до олимпийския стадион Стратфорд. От началото на инициативата през юли 2010 година системата от велосипеди под наем на самообслужване е била ползвана над 10 милиона пъти, по данни на компанията оператор. 95% от пътуванията траят по-малко от 30 минути, тоест колкото е гратисният период, което означава, че потребителите плащат само базовия абонамент (1 лира на ден или 1,20 евро, или 5 лири на седмица или 45 лири годишен абонамент). " Boris bikes" са запазена марка на кмета, консерватора Борис Джонсън, който не пропуска повод да се появи яхнал някой от яркосините лондонски велосипеди. Противниците на идеята критикуват високата цена за данъкоплатците, тъй като банка Barkleys допринася само отчасти (неуточнено колко) в общите разходи. Освен това според тях тези велосипеди не се използват масово, тъй като според проучванията основните им потребители са мъже на средна възраст (35-54 години) с малко над средните доходи. Критиците сравняват и минималното им отражение върху транспорта- едва 8000 велосипеда в Лондон спрямо 20 000 в Париж и околностите. Всекидневникът "The Guardian" отбелязва, че от 2008 г. цената на автобусния билет в Лондон се е увеличила с 56%. Изданието се пита дали данъкоплатецът не субсидира услуга в полза на Barkleys и кмета консерватор.
Tweet |
|