EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Boris bikes вместо скъп билет в Лондон

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Boris bikes вместо скъп билет в Лондон

mail12:10 | 09.03.2012прегледи 496 коментарикоментари 0


"Boris bikes" се разпространяват все повече в Лондон. Велосипедите под наем, наречени на името на кмета Борис Джонсън, са честа гледка в източната част на британската столица, съобщи транспортната компания TfL, цитирана от AFP. Нови 2300 велосипеда ще бъдат пуснати в употреба, с което общият им брой ще достигне 8000, разпределени из 570 станции в Лондон. Мрежата с официално наименование Barkleys Cycle Hire, спонсорирана от едноименната банка, вече покрива 65 квадратни километра, разпростирайки се на Изток до олимпийския стадион Стратфорд. От началото на инициативата през юли 2010 година системата от велосипеди под наем на самообслужване е била ползвана над 10 милиона пъти, по данни на компанията оператор. 95% от пътуванията траят по-малко от 30 минути, тоест колкото е гратисният период, което означава, че потребителите плащат само базовия абонамент (1 лира на ден или 1,20 евро, или 5 лири на седмица или 45 лири годишен абонамент). " Boris bikes" са запазена марка на кмета, консерватора Борис Джонсън, който не пропуска повод да се появи яхнал някой от яркосините лондонски велосипеди. Противниците на идеята критикуват високата цена за данъкоплатците, тъй като банка Barkleys допринася само отчасти (неуточнено колко) в общите разходи. Освен това според тях тези велосипеди не се използват масово, тъй като според проучванията основните им потребители са мъже на средна възраст (35-54 години) с малко над средните доходи. Критиците сравняват и минималното им отражение върху транспорта- едва 8000 велосипеда в Лондон спрямо 20 000 в Париж и околностите. Всекидневникът "The Guardian" отбелязва, че от 2008 г. цената на автобусния билет в Лондон се е увеличила с 56%. Изданието се пита дали данъкоплатецът не субсидира услуга в полза на Barkleys и кмета консерватор.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg