АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Bosch: Икономии заради слаби продажби
Германската компания Роберт Бош (Robert Bosch), която е най-големият в света доставчик на автомобилни части, представи план за намаляване на разходите, след като продажбите й за 2012 година не са покрили заложените цели на фона на по-слабото търсене в световния автомобилен сектор, предаде DPA.
Компанията с централа в Щутгарт обяви също, че миналата година затрудненият й бизнес със соларни енергийни продукти е отчел общи загуби и отписвания за около 1 млрд. евро ($1,33 млрд). Бош посочи, че годишните продажби на групата са нараснали с 1,6 процента до 52,3 милиарда евро, което е значително под целевия диапазон от 3% до 5%. Главният изпълнителен директор Фолкмар Денер заяви, че компанията е изправена пред "трудна година" на икономии, като се обмисля и въвеждането на по-гъвкаво работно време и заплати. Така Бош, която е и водеща технологична група, стана поредната германска компания, обявила план за икономии, след като дълговата криза в Европа удари продажбите и печалбите в корпоративния сектор в региона. Бош предвижда също да прегледа бизнес структурата си на основния европейски пазар като част от по-широки усилия за засилване на конкурентоспособността. Компанията обаче не оповестява конкретни подробности от плана си за икономии. Общите продажби в Европа са се понижили с 2% до 29,7 млрд. евро, в Северна Америка са скочили с 9%, а Азиатско-тихоокеанския регион - с 5%. Групата не посочва как планира да се справи с големите загуби в соларния си бизнес. Според анализаторите мерките биха могли да включват намиране на партньор за соларното подразделение или дори закриването му. По въпроса Денер заяви: "Все още е твърде рано да се говори окончателно на тази тема".
Tweet |
|