АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Burberry гори своя продукция
Водещата британска модна къща Burberry е изгорила своя продукция в размер на 28 милиона паунда (36,5 милиона долара) през миналата година, за да не трябва да я продаде на прекалено ниски цени, съобщава BBC.
За последните 5 години компанията е унищожила непродадени колекции за 90 милиона британски лири (117,6 милиона долара).
Модните фирми по света унищожават всяка година непродадени стоки, за да не позволят те да бъдат откраднати или продавани евтино. Специалистите отдават загубите на Burberry на прекалено високите цени на бранда на азиатския пазар.
От Burberry заявиха, че енергията, генерирана от изгарянето на нейните продукти през 2018 г., е била усвоена, за да бъде акцията максимално екологична. Освен това посочват, че тази година операцията е била необичайно мащабна, защото е трябвало да се унищожи огромно количество парфюми, след като Burberry подписа сделка с американската фирма Coty. Тъй като Coty ще произведе ново количество парфюми, Burberry е трябвало да се освободи от стари продукти на стойност 10 млн. паунда.
Акционерите на компанията са изразили недоволството си от създалата се ситуация, но мениджмънта на Burberry се оправдава, че по този начин е бил опазен имиджът на марката. Той щял да бъде силно накърнен, ако продукцията попаднела на сивия пазар на занижени цени.
Модният бранд е в процес на промяна с цел да задвижи по-голям интерес от клиентите в рамките на следващите няколко години. В това се включва представяне на продукти от високия ценови сегмент на нови клиенти, затваряне на магазини на стратегически места и създаване на "превъзходен център" за луксозните му кожени стоки. Освен това компанията намали разходите си, което й помогна да увеличи печалбите.
Зa финaнcoвaтa гoдинa, пpиĸлючилa нa 31 мapт, oт Burberry oтчитaт 5% pъcт нa пeчaлбaтa cи дo 413 милиoнa пayндa, a пpoдaжбитe дocтигaт 2,7 милиapдa пayндa.
Tweet |
|